A címben szereplő név az elmúlt hetekben körbejárta a világsajtót. A tajvani származású kosaras megrengette az Amerikai Kosárlabda Ligát, az NBA-t.
Az NBA [National Basketball Association] a világ legerősebb kosárlabda bajnoksága, ahol a világ legjobb játékosai játszanak nap, mint nap. A tankönyvek és a liga szakértői szerint létezik öt alapvető tényező, ami gátat szabhat a profivá válás útján:
- kosárlabda szempontjából „jelentéktelen” egyetemen tanulsz,
- ázsiai vagy,
- alacsony vagy,
- a tartalékcsapatban játszol,
- nem draftol le egyik csapat sem.
A 23 éves Jeremy Linre mind az öt állítás igaz volt, mielőtt berobbant az NBA-be és az amerikai sportmédiába. A tajvani származású, amerikai játékos a Harvard Egyetemen tanult, amely a sportág szempontjából nem mérvadó. Lin „csupán” 191 cm magas, így egyik nagy csapat sem mutatott komoly érdeklődést irányába. A New York Knicks azért leigazolta sokadik csereemberének. Az első adódó alkalommal, ahogy pályára került, Lin élt a lehetőséggel és kiválóan helyt állt.
A Knicks irányítója a lapok címoldalára került és pár nap alatt háromszázötvenezer követője lett a Twitteren és megtízszerezte a Facebook fanjai számát. A Sina portálon [a kínai verziója a Twitternek] napok alatt elérte az egy millió követőt, s azóta is dinamikusan nő a rajongóinak a száma. A játékos szárnyalásának köszönhetően 17 %-kal megnőtt a Knicks meccseit megtekintők száma és február első két hetében az NBAStore.com oldalon a legkeresettebb mez az ő nevéhez fűződik, illetve a new yorki, hivatalos NBA boltban is 750 %-kal nőttek a Lin nevével fémjelzett mezeladások. A kosaras népszerűségét mutatja, hogy 1 850 százalékkal nőtt meg a „Jeremy Lin” Google keresések száma.
Az amerikai média roppant mód kedveli a hollywoodi történeteket, és az úgynevezett „hype” sztorikat. Lin esete egy nagyon jó példa erre. A rajongók napról napra kezdték el az eddig ismeretlen játékost magasztalni, aki New York hősévé vált.
Tudatos márkaépítésről nem beszélhetünk, mivel a siker egyelőre csak rövid távon jelentkezett. Azonban a Knicks háza táján már kalkulálnak a lehetőségekkel. A mezekből történő merchandising bevételek jelentősen emelkedtek, illetve a „Linség” hatására a Maxxis, tajvani abroncsgyár szponzorációs megállapodást kötött a csapattal a 2011/12-es szezon hátralévő részére. A személyes brandjének feltörekvése is közeledik, hiszen tajvani vállalatok állnak sorban egy-egy szerződéssel, ahol már 3-4 millió dolláros összegekről beszélnek.
Jeremy Lin eloszlatta a sztereotípiákat és felkeltette a sportpiac érdeklődését. Jó teljesítményének állandósulásával biztosra vehető, hogy a marketingesek is hálásak lesznek a játékosnak.
Forrás: dwayneflinchum.com