A következő szezontól kezdve Európára is kiterjed az adidas kizárólagos joga az NBA hivatalos ruhaneműinek forgalmazására.
Az adidas 2006 óta hivatalos ruhagyártó és merchandising partnere az amerikai kosárlabda bajnokságnak, amikor a tengerentúli pozíciója erősítése érdekében felvásárolta az akkori beszállítót, a Reebok-ot. Idén a negyedik évében járnak a tizenegy éves együttműködésnek, amely az NBA-n kívül kiterjed a Women’s NBA és NBA Development League bajnokságokra is.
Az NBA termékek 30 százalékát értékesítik az amerikai kontinensen kívül, amely szeletből Kína hasítja a legnagyobbat, majd utána következik Európa. Olaszországban, Franciaországban és Spanyolországban a legkelendőbbek az adidas kollekció részét képező eredeti és replika mezek, bemelegítéskor valamint edzésen használt tréningruhák, és az egyéb kiegészítők.
Az NBA marketingesei örülnek, hogy Európában a helyi piacvezető sportszermárkával működnek együtt, és a merchandising lehetőségek jelentős bővülésére számítanak. Az adidas a hírek szerint főleg a kelet-európai és az orosz piacon tervez nagyszabású marketing akciókat.
Az európai terjesztés október 1-én indul, egyidőben az NBA Europe Live elnevezésű, szezon előtti mérkőzés-sorozattal. Az NBA tizenhat regionális központjából öt található Európában, egészen pontosan egy-egy Isztambulban, Londonban, Madridban, Milánóban és Párizsban.
Forrás: sportsbusinessdaily.com