Rekordszámú tévénézőt vonzott a Final Four

by

Európa legrangosabb klubszintű kosárlabda versenysorozatának négyes döntőjét 197 országban közvetítették a múlt hét végén. A Regal FC Barcelona – Olympiakosz Pireusz döntőt mindkét résztvevő hazájában több mint egymillióan követték figyelemmel.

Euroliga logóA vasárnapi finálét Spanyolországban a Teledeporte csatorna adta, amely 1,2 millió nézőt regisztrált a mérkőzés időtartama alatt, minden eddiginél nagyobb, 6,5 százalékos nézettséget szerezve országos szinten. Még jobban hangzanak az adatok, ha hozzávesszük azt is, hogy Katalóniában, amelynek Barcelona fővárosa, a helyi TV3 is műsorra tűzte a döntőt, 891 ezer nézőt ültetve a készülékek elé. Ez közel 27 százalékos nézettséget jelent a régióban. Nemzeti szinten összességében 2 millió fölötti nézőről beszélhetünk.
Ugyanakkor Görögországban, az Olympiakosz Pireusz hazájában, szintén átlépte az egymilliós álomhatárt az összecsapást az elejétől a végéig figyelemmel követők száma. A Skai csatorna mérései szerint közel 1,9 millió néző volt a csúcs a mérkőzés alatt, amely 21,9 százalékos nézettségnek felel meg.
Az elődöntők is népszerűek voltak: CSZKA Moszkva – Barcelona meccset 410 ezren nézték a Teledeporte-on [3,68 százalékos nézettség] és 255 ezren a TV3-on [16,6 százalékos nézettség], a Partizan Belgrád – Olympiakosz rangadót pedig több mint 700 ezer néző követte a Skai csatornán [16,2 százalékos nézettség].
„Ezek a nézettségi adatok bizonyítják – ha egyáltalán szükség volt még bizonyításra -, hogy a Final Four nemcsak a kosárlabda rajongók érdeklődésére tart számot, hanem bármilyen sportszerető, sőt az átlagos nézők érdeklődésére is. A Final Four egyre inkább versenyképes a televízióban, köszönhetően a produkciós és tartalmi vonatkozásokban bekövetkezett minőség változásnak 2006 óta. Az egész Euroliga sorozatról azt gondoljuk, hogy kezdi megállni a helyét a televíziós szórakoztatóműsorok között akár a teljes szezon során” – nyilatkozta Andrea Bassani, az Euroliga televíziós igazgatója.
A nézettségi adatok az élő műsorokra vonatkoznak, nem tartalmazzák az ismétlések, vagy a mérkőzések köré épített hír-, és magazinműsorok megtekintéseit.

Forrás: euroleague.net

One Comment

  1. Pingback: A Turkish Airlines az Euroliga névadó szponzora | Sportsmarketing

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Saját tévécsatornát indítana a francia profi labdarúgó liga

A francia professzionális labdarúgó ligákat tömörítő szervezet [LFP] felvázolta egy saját tulajdonban lévő fizetős tévécsatorna elindításának tervét a mérkőzések élő...

Close