Mindketten régóta benne vagytok a hazai sportbizniszben, de különböző területeken voltatok aktívak. Mikor és hogyan találtatok egymásra?
A the path sports management hosszú évek óta fő profilja a sportolói menedzselés, egyéni elit sportolók az ügyfelek, labdarúgók és egyéni sportolók.
A Sport&Move 7 éve jött létre, szabadidősport platform, a tudatosan sportoló tömegek jelentik a célcsoportot. A MMSZ Sportmarketing tagozata révén dolgoztunk együtt, majd jött a nagy elhatározás, legyen teljes a szolgáltatási és a sport hatókör, ezért összefogtunk, társak lettünk.
Honnan jött az ötlet, hogy közösen létrehozzatok egy nagyszabású sportkonferenciát?
A stratégiai terveinkben a tartalomfejlesztés és menedzsment mellett az event terület is fontos elemként szerepel. Mivel minden együtt volt: tudás, tapasztalat, elszántság, így belevágtunk egy nagy esemény létrehozásába.
Mi a célotok a Sport Forum Hungary megrendezésével?
Olyan szakmai eseményt találtunk ki, ahol nem csak tudásra és tapasztalatra lehet szert tenni, hanem jöjjön létre a találkozási pont, legyen tere szakmai egyeztetéseknek, a networkingnek. Legyen fóruma a sportszakmának!
Innen ered tehát a Sport Forum név! A Hungary hozzátoldásával viszont a nemzetközi közönség célba vételére lehet következtetni. Lesznek külföldi előadók, vendégek, vagy ennek inkább hosszabb távon lesz jelentősége?
Idén vannak külföldi előadóink, közel egy tucat, azonban jövőre nemzetközivé szeretnénk felépíteni a Sport Forum Hungaryt, azaz ne csak az előadók hanem szép számmal a résztvevők is jöjjenek külföldről, elsősorban a régióból.
A Puskás Aréna impozáns és testhezálló helyszín egy ilyen rendezvényhez. Melyik részén, hány teremben zajlanak majd a programok?
Az ún Keleti VIP-ben, becsületes nevén a Business VIP-ben lesz a Sport Fórum Hungary. Itt 3 termet alakítunk ki, ahol párhuzamosan futnak majd az előadások.
A tematika alapján a szabadidősport és a versenysport egyaránt komoly szerepet kap. Ezzel gyakorlatilag a sport teljes spektrumát lefeditek, viszont ritka ez a duális fókusz. Miért tartjátok fontosnak a két terület összekapcsolását?
A versenysport nincs tömegsport nélkül és fordítva sem működhet hatékonyan. Gondoljunk csak a létesítmények hatékony és fenntartható működésére, vagy akár egy sportág fejlesztésére, vagy a technológiai és módszertani fejlesztések monetizálására. Mind szolgálják a kis arányú elit és a nagy tömegeket jelentő amatőröket!
A hazai sportélet olyan ritkán tárgyalt szeletei is szerepelnek a programban, mint az egyetemi sportképzések vagy a sport startup ökoszisztéma. Hogyan kerültek képbe nálatok ezek a témák?
Ha teljes sportökoszisztémát vizsgáljuk ez a két terület is szerves része, ahogy más sportot is érintő témák, amelyek most nem is fértek be az amúgy nagyon sűrű programba.
A színes programból melyik témát, témákat emelnétek ki, amelyek különlegessé teszik a Sport Forum Hungary-t?
Nem is egy, vagy néhány témát emelnénk ki, hanem a rendezvény – szinte – teljeskörű jellegét! Az interaktív megközelítés áll a középpontban, ez a fontos. Kiemelendő továbbá az aktuális környezeti hatások megtárgyalása hazai és külföldi előadókkal: fenntarthatóság, válságok kora, digitalizáció, experiential hatások
A keynote előadások, kerekasztalbeszélgetések mellett milyen programok várják még az érdeklődőket?
Sok-sok előadással és a programot záró Sportmarketing Awards díjátadó gálával várjuk a sportszakmát!
Korábban a Sportmarketing Awards Díjátadó önálló gálaként került megrendezésre. Miért döntöttetek az integráció mellett?
Mert passzol egymáshoz a két esemény. Az egész napos konferencia zárásaként egy kreatív és könnyed, ünnepélyes hangulatú díjátadó emeli az esemény rangját. Továbbá így az egész szakma előtt adhatjuk át a díjakat.
Milyen kategóriákban lesz majd eredményhirdetés?
Idén összesen 10 kategóriában adunk át díjakat, ami több, mint a korábbiakban. Az idei évtől a díjkategóriák értékelési módszertanának kialakításában szakmai partnerként együtt dolgoztunk a PwC Magyarország Sporttanácsadói csapatával. Szeretnénk továbbá megköszönni a szakmai támogatást a Neticle-nek és az Observernek.
A már említett 10 kategóriából összesen 4 objektív pontozás által meghatározott:
- Legértékesebb sportoló
- Legértékesebb sportcsapat
- Legértékesebb esportoló
- Legértékesebb parasportoló
Ami a többi kategóriát illeti, a „Legjobb sportszponzoráció” és a „CSR – az év akciója” díjakra pályázatokat vártunk, a „Jövő legértékesebb sportolója” címre pedig a sportszövetségeket kértük fel, hogy jelöljenek fiatal sportolókat.
Végül a két Z generációs díjra, vagyis “Az év social media creatora” és a „Légy részese!” kategóriákra pedig shortlisteket állítottunk össze. A social media creatorok közül a zsűri választ, a „Légy részese!” díjról pedig a közönség dönthetett.
Kik alkotják idén a zsűrit?
Idén annak érdekében, hogy az egymástól nagyon különböző kategóriákban is szakértők értékeljenek, két zsűrit is felkértünk a feladatra.
A „Legjobb sportszponzoráció” és „CSR – Az év akciója” díj zsűrije:
- András Krisztina, Phd
- Kelemen Árpád
- Mihók Attila
- Nagy Zoltán Péter
A „ Jövő legértékesebb sportolója” és „Az év social media creatora” díj zsűrije:
- Fetter Balázs
- Kéri Gábor
- Sinka Gabriella
- Takács Ákos
Már most gondolkodtok a folytatáson, vagy előbb menjen le az első rendezvény és majd utána eldöntitek, hogy érdemes-e folytatni?
Eleve hosszú távon tervezzük a Sport Forum Hungary megrendezését! Többnapos fesztiválnak álmodtuk meg, a témák is több napot kívánnak, de kiegészítő rendezvényeket is szeretnénk jövőre. Sőt, akár a sportszerető közönséget megmozgató eleme is lehet 2023-ban a Sport Forumnak.
Oldalunk az esemény médiapartnere, ezért a sportsmarketing.hu olvasói 10% kedvezménnyel regisztrálhatnak a rendezvényre ezen a linken: sportsmarketing.hu/sport-forum-hungary-2022-kedvezmenyes-regisztracio