A spanyol labdarúgó óriás, az FC Barcelona 100 millió dollárért eladta a Barca Studios nevű produkciós részlegének 24,5 százalékos részesedését a blokklánc-specialista Socios cégnek.
A tranzakció a közelmúlt harmadik tőkeinjekciója a klubba az eufemisztikusan “gazdasági karoknak” nevezett eszközökkel, amelyek célja a Barca pénzügyi helyzetének javítása és játékosok szerződtetése a következő LaLiga szezonra. A Barcelona már értékesítette a következő 25 évre szóló hazai közvetítési bevételeinek 25 százalékát, és a tagok jóváhagyták a klub merchandising üzletágának 49,95 százalékának eladását, hogy még több azonnali tőkét vonjanak be.
A klub szerint a Sociosszal kötött megállapodás nem csak plusz pénzhez juttatja, hanem Web 3.0 szakértelemmel is felvértezi a klubot egy olyan időszakban, amikor az új bevételi források, például a nem helyettesíthető tokenek [NFT] és a metaverzum alkalmazások létrehozása potenciálisan jövedelmezővé válik.
A két fél elmondása szerint a Web 3.0 tér vezetőivel fognak együtt dolgozni a Barca Studios digitális portfóliójának fejlesztésében és a Chillz Chain 2.0 kihasználásában. Ez utóbbi az első olyan blokklánc lesz, amelyet kifejezetten a sportipar számára hoztak létre.
“A Barca Studios mostantól kihasználhatja technológiánkat, szakértelmünket és globális méretünket, hogy segítsünk a klub Web 3.0-s tartalmi stratégiájának bevezetésében, és új, hosszú távú bevételi forrásokat biztosítsunk, amelyek a következő szezonokban is a klub hasznára válnak” – mondta Alexandre Dreyfus, a Socios vezérigazgatója. “Szenvedélyesen rajongunk azért a szerepért, amelyet a technológia játszhat olyan közösségek építésében, amelyek közelebb hozzák a szurkolókat a csapatukhoz és egymáshoz. A blokklánc technológia olyan szerepet és tagságot biztosíthat a szurkolóknak a közösségeikben, amelyet nem lehet eltávolítani, visszavonni, elkölteni vagy nem fog lejárni. A blokklánc-technológia alkalmazása ráadásul messze túlmutathat a szurkolói élményen, az alkalmazás alapú elköteleződési és jutalmazási struktúrán, és hasznosságot, valamint összekapcsolhatóságot biztosíthat a metaverzumban, módot adva a Web 3.0 projektek korlátlan számú összekapcsolására. A Barcelona megbízható technológiai partnereként mindent megteszünk, hogy támogassuk a klubot abban, hogy új és jutalmazó digitális kapcsolatokat építsenek ki világszerte 400 millió követőjükkel.”
A Socios több mint 150 sportszervezettel áll partnerségben, köztük a legnagyobb európai futballcsapatokkal, a National Football League [NFL] franchise-okkal és rögbiklubokkal. A szurkolói tokenjei lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy hozzáférjenek kedvenc klubjaik által nyújtott digitális szolgáltatásokhoz, a platform pedig jutalmakat, exkluzív tartalomhoz való hozzáférést és VIP-élményeket kínál.
A Barcelona még 2020 februárjában adta ki a Sociosszal közösen a szurkolói tokenjét, és eddig több mint 39 millió dollár értékben értékesítettek a blokklánc alapú eszközökből. A koncepciónak megvannak a kritikusai, de a Socios cáfolja a szurkolók kizsákmányolásával kapcsolatos vádakat, hangsúlyozva, hogy a szurkolói tokenek hasznossággal rendelkező szórakoztató termékek, nem pedig spekulációs eszközök.
Forrás: socios.com