Egymás kezébe csaptak a Barcelona és a Spotify képviselői, így a svéd cég a katalán klub legmagasabb szintű partnere és hivatalos audio streaming szolgáltatója lett. A komplex megállapodás a 2022-2023-as szezon kezdetével, vagyis 2022 júliusában lép életbe és a különböző elemei eltérő időtávra érvényesek.
Mezszponzorációtól a stadion névadói jogig
A következő szezontól négy évig a Spotify lesz a férfi és a női labdarúgó csapat mezszponzora. A cég logója a férfiaknál öt év után – négy plusz egy éves szerződést követően – az online óriás Rakutent, míg a nőknél négy év után a szerszámokról és tárolókról ismert Stanleyt váltja a mez front oldalán. A Stanley egyébként a Barcelona női csapatának első mezszponzora.
A Spotify emellett a férfi és a női labdarúgó csapat edzőruházatán is megjelenik majd, de a megállapodásnak ez a része valamivel rövidebb időre, csupán három évre szól.
A legnagyobb figyelmet viszont az kapta, hogy a Spotify megszerezte a Barcelona stadionjának névadói jogát is, amely a klub 123 éves történelmében először került értékesítésre. Ennek megfelelően az ikonikus létesítmény neve 2022 júliusától Spotify Camp Nou lesz. Hogy meddig, az nem került nyilvánosságra, csak annyi információ látott napvilágot, hogy “hosszú távra”, így érvényben lesz a klub nagyszabású stadion rekonstrukciós projektje, az Espai Barça megvalósítása idején.
A Barcelona igazgatótanácsa már elfogadta a megállapodást, de még az április 3-án ülésező rendkívüli küldöttgyűlésnek is el kell fogadnia.
Pénzügyi adatokat nem közöltek a felek, de a nemzetközi sajtóban 250-280 millió eurós nagyságrendről írnak a teljes csomag tekintetében. A Rakuten dealt szezononkénti 55 millió euróra tartották a szakértők, amely a plusz egy évben a pandémia negatív hatása miatt 30 millióra csökkent.
A labdarúgás és a zene találkozása
A Barcelona és a Spotify közös értékek mentén talált egymásra: mindkét szervezet elkötelezett a sokszínű tehetség nevelése és támogatása iránt, legyen szó napjaink vagy a jövő generációjáról. A partnerség víziója pedig egy olyan új platform létrehozása, amely segít a művészeknek interakcióba lépni a klub globális követőbázisával. A zene és a labdarúgás összekapcsolásával egy világméretű színpadot szeretnének építeni a futballisták és a művészek számára, még több tartalommal megtöltve a szurkolókkal való kapcsolatot.
“Nagy örömmel jelentjük be ezt az egyedülálló szövetséget egy olyan világhírű szervezettel, mint a Spotify. Ez a partnerség lehetővé teszi számunkra, hogy még közelebb hozzuk a klubot a szurkolókhoz, akik a felülmúlhatatlan élményeken keresztül még inkább a Barça család tagjának érezhetik magukat. A labdarúgás és a szórakoztatás összekapcsolása lehetővé teszi számunkra új közönség elérését világszerte” – utalt Joan Laporta, a Barcelona elnöke a 184 országban elérhető Spotify több, mint 400 millió felhasználójára.
“Nagyon szeretjük a Barcelonában, hogy az egyenjogúság híve. Mi is azok vagyunk, ezért is döntöttünk úgy, hogy egyszerre állunk a férfi és a női csapat mellé. Büszke partnerei vagyunk a Barcelonának – a nőknek, a férfiaknak és az intézménynek egyaránt” – mondta Alex Norström, a Spotify Chief Freemium Business Officere.
Norström azt is elárulta, hogy Barcelona szurkolói azért értékesek a Spotify számára, mert jelentős a 30 év alattiak aránya és sok él közülük olyan gyorsan növő piacokon, mint India, Indonézia és Latin-Amerika. A szponzoráció aktiválására egy példát is említett. A Camp Nou és a Barça TV digitális felületeit szeretnék olyan módon használni, hogy a művészek láthatóságát erősítsék vele, segítve a széles körű felfedezésüket. A bemutatásra kerülő művészek és a hozzájuk kapcsolódó üzenetek relevanciáját pedig földrajzi alapon szabnák személyre a globális közönség számára.
A ráhangolódást máris el lehet kezdeni a Barcelona hivatalos Spotify csatornáján.
Forrás: fcbarcelona.com, newsroom.spotify.com