A két szezon közötti nyári időszakot az átigazolások és, ami sportmarketing szempontból még érdekesebb, a mezbemutatók dominálják. Sorra jönnek ki a csapatok az új szerelésekkel, és van, amikor a bemutató sikerül különlegesre, máskor maga a mez lesz egyedi.
A Barcelona 2022-23-as szezonra szóló második számú mezével ez utóbbi a helyzet. A katalán klub a 30 évvel ezelőtti barcelonai olimpia előtt tiszteleg a dizájnnal.
A mez, utalva a legnagyobb dicsőséget jelentő éremre, aranyszínű, az ujjakon pedig az olimpiai ötkarika színei köszönnek vissza. Az anyagában megjelenik a város térképe, kiemelve az olyan ikonikus helyszíneket, mint az Eixample, a Montjuic és a Barceloneta. A klub címere, a szponzor és a mezgyártó logója, valamint a játékosok neve egységesen sötétkék színűek.
Az arany szín azokat az értékeket is szimbolizálja, amelyek az olimpiai cím megnyeréséhez szükségesek.
Ismét egy jó példa arra, hogyan lehet a mezt kommunikációs felületként használni és a klub értékeit közvetíteni rajta keresztül. A második számúnak számító idegenbeli mezhez ráadásul bátrabban lehet nyúlni, mert a szurkolók ehhez jellemzően nem kötődnek olyan erős érzelmekkel, mint a minden klub esetében ikonikus első mezhez. A szín, az anyag, a kiegészítő elemek és a dizájn mind lehetőséget adnak az üzenet átadására. A Barcelona ezek közül többet is használt ennek a különleges meznek a megalkotása során.
Forrás: fcbarcelona.com