A Manchester Citynek külön meze van az esportolói számára és az idei garnitúra különösen jól néz ki. A szurkolók, a kommentek alapján, szívesen lecserélnék rá a labdarúgó csapat harmadik számú szerelését.
A legtöbb futballklub három szettel fut neki a szezonnak. Jellemzően a hazai mez ragaszkodik a legszorosabban a hagyományokhoz, legalábbis a klubszínek tekintetében. Az idegenbeli meznek is megvannak a maga tradíciói, de nagyobb a klub mozgástere, hiszen pont az a lényege, hogy jelentősen különbözzön az első számú meztől, mert akkor kell bevetni, amikor a hazai mez nem használható az ellenféllel való színhasonlóság miatt. A harmadik számú szerelés pedig a kreativitás és a kísérletezés terepe, vagy éppen különleges alkalmak előtt tisztelgésre használható, ahogyan tette azt idén az Ajax, Bob Marley és a szurkolók felé téve gesztust.
A legújabb hullám, a napjainkban még ritkaságszámba menő, nem is igazán negyedik számú szerelésnek, sokkal inkább egy limitált kiadású garnitúrának számító esport mez, amit kifejezetten a klub esportolói számára készítenek.
Az esport folyamatosan növő népszerűségének hatására a Manchester City tavaly mutatta be az első esport mezét, idén pedig – a labdarúgás mintájára – az új szezonba új esport mezzel vág bele. A mezt a klub két profi esportolója, a regnáló ePremier League bajnok Shaun “Shellzz” Springette és Ryan Pessoa fogja hordani, akik egyébként mindketten FIFA versenyeken, tehát a labdaúgás esport változatában képviselik a Manchester Cityt.
“Elképesztően jó a mez dizájnja! Nagyon tetszik az is, hogy idén egy kapucnis pulcsit is bevezettünk hozzá, amiről tudom, hogy nagyon népszerű lesz a gamer közösségben” – mondta Shellzz.
A klub esport és labdarúgó mezeiben visszaköszönnek hasonló elemek. A címer természetesen alap elem, a gyártó mindegyik esetében a Puma, a Nexen Tire pedig az egyik vállrészen feltüntetett szponzor. A dizájn érdekessége, hogy a 93:20-at mutató digitális óra a Manchester City hazai mezéhez hasonlóan az esport mezen is megjelenik. Ez arra a 10 évvel ezelőtti ikonikus momentumra utal, amikor Sergio Agüero az utolsó mérkőzés 94. percében szerzett góllal juttatta a klubot bajnoki címhez a 2011/12-es szezonban.
Az abu dhabi központú telekom cég, az Etisalat már a tavalyi verzió másik vállrészén is szerepelt, újdonság viszont, hogy az esport mez idén saját főszponzort kapott: a Manchester City hivatalos kiállítási partnere, a labdarúgó csapat edzőruházatán is megjelenő Expo 2020 Dubai foglalja el a legértékesebb helyet.
Az esport mez bemutatójával a klub még jobban összemosta a futballmez és az esport mez közötti határokat, vagy ha úgy tetszik, még szorosabbra fűzte a labdarúgás és az esport közti kapcsolatot. Az esportolók mellett ugyanis futballisták szerepelnek a hivatalos fotókon. A jelenlegi sztárok, többek között Phil Foden és Jack Grealish, olyan korábbi legendákkal egészültek ki, mint a 93:20-as meccsen fontos szerepet játszó Pablo Zabaleta és Nigel De Jong.
Forrás: mancity.com