A megoldás kulcsa a FIFA 2020 videójáték. Így lett egy kiscsapatból a legnagyobb online klub.
A Burger King 2018-ban lett az angol labdarúgás negyedik osztályában, a League Twoban szereplő Stevenage FC szponzora. Mivel a csapat nem szövögetett nagyra törő álmokat, sőt, a kiesés elkerüléséért harcolt, senki sem értette ezt a választást. A Burger King logója, mindenesetre felkerült a csapat mezére, és az amerikai gyorsétterem-láncnak csak ez számított.
A Burger King marketingesei ugyanis tudták, hogy a Stevenage FC bár nem élcsapat, de a League Two tagságának köszönhetően szerepelni fog a FIFA 2020-ban, az egyik legnépszerűbb focis videójátékban. És mivel a FIFA 2020 az élethűségre törekszik, a videójátékban is ott fog díszelegni a Burger King logója a Stevenage FC mezén.
A Burger Kingnek innen már csak egy lépés volt globális kampányt építeni a szponzorációra, hogy kiaknázzák a szokatlan márkamegjelenésben rejlő lehetőségeket. Különböző kihívásokat hoztak létre “Stevenage Challenge” néven, arra ösztönözve a gamereket, hogy a Stevenage FC-vel játszanak a FIFA 2020-ban és megosszák a legszebb megoldásaikat a közösségi média platformokon. Például szögletből kellett gólt rúgni, vagy kötény kellett kiosztani meccs közben és ezeket feltölteni a Twitterre, Facebookra, vagy Instagramra, cserébe pedig Burger King menük és kedvezmények jártak.
A gamerek elkezdtek a Stevenage FC-vel játszani, amely karrier módban a legtöbbször választott klub lett, és olyan sztárokat igazoltaki virtuálisan a csapatba, mint Messi, Cristiano Ronaldo, Neymar, Mbappé, vagy Salah. A Burger King logójával ellátott mezt tehát a futball legnagyobb sztárjai viselték, mégha csak virtuálisan is.
A kampány jól sikerült, több, mint 25 ezer Stevenage FC gólt töltöttek fel a gamerek a különböző közösségi média platformokra. A való életben pedig a klub történelmében először fordult elő, hogy az összes mezt kiárusították.
Forrás: www.stevenagefc.com
1 hozzászólás
Pingback: A Fradi bekerült a FIFA 22 játékba, de milyen sportmarketing lehetőségek nyílnak meg ezzel a klub előtt? | sportsmarketing.hu