A Bajnokok Ligája mellett a Európa-bajnokság hivatalos sörbeszállítói címét is megvásárolta, amit az UEFA már régóta árult.
Az nem meglepő, hogy a Heineken meghosszabbította a 2021-22-es szezon kezdetétől a 2023-24-es szezon végéig tartó időszakra is az Európai Labdarúgó Szövetséggel [UEFA] való hivatalos sörbeszállítói partnerségét a Bajnokok Ligájára vonatkozóan, hiszen a sorozattal való kapcsolata több, mint 25 évre nyúlik vissza. Az EURO 2020-ra vonatkozó hasonló szerződés viszont kevésbé volt előrejelezhető. Az UEFA évek óta árulta a jogokat, amióta a szintén régi partner Carlsberggel az EURO 2016 után véget ért a kapcsolata.
AZ UEFA részéről többféle változat is felmerült a jogok értékesításáre, mert a helyzetet bonyolította, hogy a 2020-as kontinensbajnokságot 12 városban rendezik Európa-szerte, Bilbaótól Bakuig. Egyetlen sörgyárnak ez nem a legvonzóbb opció, hiszen nem biztos, hogy mind a 12 országban jelen van, illetve a sörmárkák is teljesen különbözőek például az angol és magyar piacon. 12 új partnert szerezni sör kategóriában pedig még az UEFA-nak is kihívás és profitmaximálás szempontjából sem optimális.
A megállapodás végül megoldotta az UEFA problémáit és a Heinekennek biztosít kizárólagos jogot az EURO 2020 során az összes házigazda stadionban és a hivatalos szurkolói zónákban. Ezen kívül a márka megjelenési lehetőséget kap a pályák melleti hirdetőtáblákon, az online platformokon, valamint a “Meccs embere” játékhoz kapcsolódó felületeken. A Heineken integrált marketingkampánnyal fogja támogatni a szponzorációt, amelynek egyik kiemelt arca a márka nagykövete, Thierry Henry lesz.
A Bajnokok Ligájára vonatkozó szerződés magában foglalja az Európai Szuperkupát is. Mindemellett azt is jelenti, hogy a következő hároméves ciklusra a Heineken másik márkája, az Amstel lesz a 2021-ben induló harmadik számú európai kupasorozatnak, az Európa-konferencialigának [Europa Conference League].
Forrás: uefa.com