A szurkolók mellett a szponzor és a Mavs szakembere is imádja ezt a marketingakciót.
Az amerikai major ligák teljesen más világot képviselnek, mint a csapatsportok európai bajnokságai. Nemcsak a versenyrendszer különbözik azzal, hogy a zárt ligákból nem esnek ki a franchise alapokon működő klubok, hanem a marketingszemlélet is teljesen más. Ezért is volt érdekes meghallgatni Connor Terry-t, az NBA-ben szereplő Dallas Mavericks vállalati ügyfélkapcsolatokért felelős vezetőjét a szlovéniai SPORTO konferencián, aki a rendezvény színpadán zajló beszélgetés keretében többek között azt is kifejtette, hogy melyik a kedvenc marketingkampánya a Mavs meccsei során.
A Chick-fil-A Fowl Shot Promotion arról szól, hogy ha az ellenfél valamelyik játékosa a mérkőzés negyedik negyedében mindkét büntetődobását elhibázza, akkor az összes szurkoló beválthatja a jegyét egy ingyen Chick-fil-A csirkeburgerre a csarnokban.
És miért működik annyira jól ez a kampány? Mert a mérkőzés végéhez ad extra izgalmat, függetlenül attól, hogy szoros-e az eredmény, vagy sem, és egyúttal bevonja a nézőket a szurkolásba. Az első elhibázott büntető után az egész csarnok talpon van az ingyen csirkeburger reményében, a második rosszul sikerült dobás után pedig el lehet képzelni, az elképesztő tombolást. Az akció során a szponzor neve jó fényben tűnik fel, ugyanakkor két büntetőt egymás után elhibázni nem olyan gyakori esemény NBA szintű játékosok körében, ami csődbe vinné a céget.
Az ötlet egyébként nem a Dallas Mavericks sajátja, hanem 7 éve a Washington Wizards vezette be. A Wizards és a Chick-fil-A illetékesei szerint az ingyen csirkeburgerért jelentkező szurkolók aránya 20 és 25 százalék között van, ami jóval magasabb, mint a cég többi kampánya esetében szokásos 3 és 5 százalék közötti beváltási arány. Nagyszerűségének és népszerűségének köszönhetően az akció széleskörűen elterjedt, nemcsak az NBA-ben, hanem különböző változatokban az NFL-ben és az MLB-ben is alkalmazzák.
Zárójelben az ötletes névválasztást is meg kell említeni, az angol eredetiben ugyanis sok finomság megbújik. Egyrészt a Chick-fil-A kiejtve Chick Filet, vagyis csirkefilé, utalva a termékre. Másrészt a Fowl szintén a termékre utalva szárnyast, madarat jelent, viszont a Fowl Shot kiejtve nagyon hasonlít a Foul Shotra, ami a büntetődobást takarja.
Forrás: SPORTO