A formaruha egyszerre magyar karakterű, tiszteleg a rendező Japán előtt és praktikus, sportos viselet.
Az olimpiai csapat ruházata olyan, mint a foci vagy a reklám: mindenki ért hozzá. Annak érdekében, hogy a kiválasztás több legyen, mint szubjektív vélemények összesítése, a Magyar Olimpiai Bizottság szakembereket kért fel a döntés meghozatalára. A pályázatokat elbíráló zsűri tagjai Varga Katalin paralimpikon kajakozó, Verrasztó Evelyn ötszörös Európa-bajnok úszó olimpikon, Szilágyi Áron kétszeres olimpiai bajnok kardvívó, Harmati Hedvig, a MOME textiltervező tanszékének vezetője, Maróy Krisztina, a Glamour magazin főszerkesztője, Lakatos Márk stylist, Nánási Pál fotográfus és Báthori Zsófia, a MOB marketing menedzsere voltak.
Miért ilyen érdekes a formaruha? Azon túl, hogy mindenki szeretné, hogy legjobbjaink jól nézzenek ki, igazi kommunikációs eszköz. Szavak nélkül mondja el, hogy Magyarország mit akar üzenni magáról a világnak, milyen értékeket képvisel, mit gondol az olimpiáról.
A szakemberek szerint a győztes kollekció felel meg legjobban a sokféle elvárásnak: legyen a ruha magyar, modern, praktikus, variálható, jól nézzen ki közelről és messziről, tömegben és egyénileg. Figyelembe kellett venni a konfekciómérettől eltérő alkati adottságokat továbbá, hogy megfeleljen a parasportolók speciális igényeinek is. Szempont volt a könnyű tisztítás, szállíthatóság, a kollekció egyes elemeinek egymással való jó kombinálhatósága.
A meghívásos pályázatra 14 tervezőcsapat közül nyolcan adták be pályaművüket. A sajtónyilvános eredményhirdetésen mindhárom döntős – Nanushka, Nubu, Tomcsanyi – bemutatkozhatott.
A győztes NUBU részéről Garam Judit és Kovács Adél arról beszélt, hogy a tervezés folyamán a három fő szempont a magyar identitás, a márka megjelenése és a rendező Japán iránti tisztelet volt. Azt mondták: a kimonós jegyeket is felvonultató ruhadarabok a fenntarthatóság jegyében biopamutból és újrahasznosítható anyagokból készültek. A tervpályázat kiinduló pontjai a magyar identitást meghatározó elemek, mint a példaképeink, a világhíres tudósaink, feltalálóink, illetve a nemzeti színek. Ehhez vették hozzá a japán kultúra olyan elemeit, mint a tradíció, a technológiai innovációk, illetve a zen minimalizmusa, valamint a keleti filozófia. Ezeket ötvözték a mostani trendek olyan elemeivel, mint az élénk színek, a hangsúlyos feliratok, a színek kontrasztja, illetve a „sportos az új elegáns” felfogással.
A NUBU csapata már négy éve is tervezett egy kollekciót, akkor nem ők nyertek, így most még nagyobb az örömük. Tudják, hogy saját márkájuk építése szempontjából is fontos győzelem ez. Reményeik szerint a legnagyobb márkák, mint a Stella McCartney vagy a Giorgio Armani szintjére léphetnek most, ők is terveztek formaruhákat saját országuk olimpiai csapatának.