Olyan élmény, mintha a labdarúgókkál álldogálnál a játkoskijáróban. A Manchester City megint nagyot alkotott!
A múlt héten bemutattuk, hogyan emelte új szintre a stadiontúrát a Paris Saint-Germain azzal, hogy szabadulós játékot indított a Parc des Princesben. A szurkolók az idegenvezető által koordinált, vagy a kitáblázott és saját tempóban teljesíthető túrák helyett az Inside PSG-vel egy sokkal intenzívebb, interaktívabb és mélyebb bevonódást jelentő élményt kapnak. A klubnak pedig mindez gazdasági haszonnal kecsegtet.
Ugyanez a gondolatmenet húzódik meg a Manchester City VIP-megoldásában, csak ebben az esetben a nagyközönség helyett az üzleti vendégek a fő célcsoport.
A Tunnel Club keretében detektív tükörre cserélték a játéskijáró falát, és VIP-termet rendeztek be az üvegfal mögött. Tehát a játékosok tulajdonképpen egy tükörsor előtt várják a kivonulást a mérkőzésre, míg az üzleti vendégek átlátnak az üvegen és közvetlen közelről szemlélhetik a sztárokat, anélkül, hogy zavarnák őket.
Természetesen a VIP-szolgáltatások nem merülnek ki ennyiben, a Tunnel Club vendégei számára a mérkőzés előtt és után, valamint a szünetben is a Manchester City ötcsillagos konyhája látja el. A pályán zajló eseményekről sem marad le senki, a meccset a kispadok felett található székekből nézhetik a vendégek.
A speciális üvegfal a mérkőzés után is tartogat érdekes látnivalókat, ugyanis egy-egy kiélezett küzdelmet követően a levonulás során még vannak utózöngék a játékosalagútban. Az interjúfalra szintén kilátás nyílik., a kivételezett helyzetben lévő szurkolók tehát akár Pep Guradiola nyilatkozatát is megleshetik két koccintás között.
Az ötlet egyébként nem a Manchester City sajátja, hanem az NFL-ből jött. A klub a Dallas Cowboys által kitalált koncepciót formálta a saját lehetőségeihez és igényeihez.
Úgy gondolom, hogy az Inside PSG és a Manchester City Tunnel Club példája is jól mutatja, mennyi energiát és kreativitást fektetnek a legnagyobb klubok a szurkolóik és üzleti partnereik kiszolgálásába. Nem feltétlenül a nagy pénzt igénylő beruházások, vagy a csúcsminőségű futball állnak a középpontban, folyamatosan keresik az új és innovatív megoldásokat és jól adaptálják a máshol működő mintákat. Ennek fényében még inkább elszomorító az új stadionnal rendelkező magyar labdarúgó klubok – tisztelet a kivételnek – hozzáállása ahhoz, ahogyan a létesítményeik alacsony kihasználtságát kezelik.
Forrás: mancity.com
1 hozzászólás
Pingback: Blogbeszélgetések – Manchester City Blog – Pride In Battle