Elit körhöz csatlakozhatnak a párizsiak: eddig csak négy klubnak sikerült átlépnie az 1 milliós álomhatárt.
A klub történetében először, várhatóan 1 millió fölött fog megállni az egy szezonban eladott mezek számlálója a Neymart is a soraiban tudó Paris Saint-Germainnél [PSG]. Ez a négyszerese annak, amit a klub a 2011-12-es szezonban produkált. Ekkor vette meg a PSG-t a Qatar Sports Investments és indult növekedésnek a klub nemzetközi népszerűsége a friss pénzen vásárolt sztárjátékosoknak, illetve az általuk szállított eredményeknek köszönhetően. A PSG ezalatt – a lehetséges hatból – öt bajnoki címet nyert és olyan nevek fordultak meg a klubnál, mint David Beckham, Zlatan Ibrahimovics, David Luiz, Edison Cavani, Kylian Mbappé és Neymar.
A PSG már tavaly sem panaszkodhatott a mezeladásra, a 2017-18-as szezonban 800 ezer mez talált gazdára, amely 55 millió euró bevételt jelentett a klubnak. (A mezeladásnak nem a teljes bevétele marad a klubnál, a nagyobb rész a gyártót, jelen esetben a Nike-t illeti.) Az 1 millió azonban még ilyen magas alapról is 25 százalékos növekedés, amit nem könnyű egy szezon alatt elérni. A megoldást a PSG és a Nike – eddig főleg a kosárlabdához köthető – Jordan márkájának innovatív együttműködése jelenti.
A PSG és mezbeszállítója a szezon elején jelentették be, hogy a Bajnokok Ligája mérkőzéseken nem a Nike megszokott pipája virít majd a csapat felsőjén, hanem az amerikai sportszergyártó legnépszerűbb almárkája, a Jordan jól ismert “Jump Man” logója. A Jordan X PSG sorozat szeptemberben debütált és azonnali siker lett. Rögtön az első héten 80 ezer mezt adtak el, ami az első hónap végére 150 ezerre kúszott fel. Ez nagyjából 15 millió euró bevételt jelentett a klubnak.
Ha a mezeladás a szezon végéig a várakozásoknak megfelelően folytatódik, akkor a PSG átlépi az 1 milliós álomhatárt. Ezzel a teljesítménnyel egy szűk elit körhöz csatlakoznának a párizsiak, amelynek eddig mindössze 4 klub, a Real Madrid, a Barcelona, a Manchester United és a Bayern München a tagjai.
Az értékesítést nemcsak az innovatív ötlet és újdonság varázsa dobta meg, hanem az is, hogy a Jordannal való partnerség bevitte a PSG-t az észak-amerikai és ázsiai üzletekbe. A Jordannal sikerült új közönséget is megszólítani, az Egyesült Államokban például 470 százalékkal nőtt a PSG mezek értékesítése az idei szezonban. Az amerikai térhódításhoz az is hozzájárult, hogy a Jordan kooperációnak köszönhetően sok sztár és celebritás jelent meg a nyilvánosság előtt PSG-mezben, vagy utcai viseletben, ugyanis időközben ez utóbbi kategóriára is kiterjesztették az együttműködést. Az énekes Justin Timberlake-től kezdve, az NBA-sztár Stephen Curry-n át, a modell Kendall Jennerig hosszú a sora azoknak, akiknek a rajongótábora új közönséget jelent.
A PSG mindemellett abban is úttörő volt, hogy a kifutók világába is bevitte a márkáját. A tavaly őszi párizsi divathéten bemutatták Manish Arora indiai dizájnerrel közös, 2019-es tavaszi-nyári kollekciójukat, míg a japán Edifice stúdióval közös kollekció a klub tokiói üzletében debütál ebben a hónapban.
Forrás: sportbusiness.com