Cristiano Ronaldo elképesztő magasságokba tör…
Cristiano Ronaldo az egyik legsikeresebb labdarúgó, a történelem egyik legjobb játékosa, aki évről-évre megdönt valamilyen rekordot. 2015-ben megnyerte a harmadik Aranylabdáját, amivel már csak eggyel van lemaradva a nagy rivális, Lionel Messi mögött. Ronaldo eddigi pályafutása, az elért eredményei az egyik legértékesebb sportolóvá, márkává tették őt. Ezt bizonyítja a hét elején megjelent cikkem, amiben a Forbes lista szerint a 3. legtöbbet kereső sportoló, és a legjobban kereső futballista.
De ehhez az kellett, hogy a személyes márkáját a pályán nyújtott teljesítményével alapozza meg, ami érdekessé és értékessé tette őt a szponzorok, a szurkolók és az üzleti vállalkozások szemében.A portugálnak olyan szponzorai vannak, mint a Nike, a Samsung, a Coca-Cola, a Tag Heuer. A szponzorok a számára a teljesítménye, az értékei, a pályán és a pályán kívül mutatott viselkedése teszi értékessé. Ronaldo 7 márkaértékéről ebben a korábbi cikkemben olvashattok. Egyes szponzori együttműködések keretében egyedi Cristiano Ronaldo termékek is kaphatók, mint a Nike esetében a CR7 termékek, vagy a Tag Heuer esetében a Cristiano Ronaldo óra.
Ronaldo imázsa, az elképesztő teljesítménye, a pályán elért sikerei, az egyedi játékstílusa hatására annyira megerősödött, hogy márkává vált, egy állandó és biztos ígéret lett! A portugál és a menedzsmentje egy saját márkát hoztak létre, a CR7-t, amiben már többféle kollekció is kapható – cipők, nadrágok, alsónadrágok, ingek.
A portugál sztár márkája, ugye Ronaldón, Ronaldo imázsán alapul, tehát a róla kialakult kép határozza meg a márkája értékét. Azt gondolom, hogy a gazdasági tényezők mellett, mind a menedzsmentje, mind pedig Ronaldo nagyon tudatosan, az imázsa megerősítésére és formálására döntött úgy, hogy az Universal Studioval együttműködve filmet készítenek róla. A film egy dokumentumfilm lesz, ami 2014-ben egy éven keresztül követette végig Ronaldo magánéletét, és bepillantást enged a kulisszák mögé, ezzel is közelebb hozva a rajongókat a sztárhoz. Ronaldo a Twitter oldalán jelentette be múlt hét hétfőn, hogy film készül róla. A Ronaldo filmnek már saját Facebook oldala is van, jelenleg 46.000 körüli követővel. A film várhatóan 2015 telén, Karácsony környékén kerül a mozikba.
Egy részlet a filmből kép formájában, mivel sajnos a hivatalos trailert az elmúlt napokban jogi okból kifolyólag eltávolították.
Azt gondolom, hogy Ronaldo példája egy nagyon tudatos márkaépítést, márkakiterjesztést tükröz, amihez persze elengedhetetlen volt, hogy a portugál a történelem egyik legjobb játékosa legyen. Azt gondolom, hogy a gazdasági kérdések mellett, a márkakiterjesztés lényegi kérdése mindig az, hogy melyik az a piac, terület, iparág, ami még elbírja az anyamárka imázsát, amiben még képes hiteles lenni a márka. A filmből befolyó bevételek erre majd választ adnak. Kérdés, hogy hova tovább? Rendelkezik saját márkával [CR7], saját múzeuma van Madeira szigetén, most már film is készül róla. A határ a csillagos ég, hogy mindenidők egyik legértékesebb sportmárkája legyen? – tehetjük fel a kérdést. A válasz, igen!
Ugyanis a lisszaboni egyetem csillagászati kutatócsoportja az elmúlt napokban világraszóló felfedezést tett. Megtalálták a legfényesebb galaxist, amit Cristiano Ronaldo után CR7-nek neveztek el.
forrás: nso.hu, cristianoronaldo.com, managingmadrid.com, cr7underwear.com