Cristiano Ronaldo a Real Madrid csillaga, és a portugál válogatott egyetlen klasszisa. 2009-ben, az akkor rekordnak számító 94 millió euróért igazolt át Manchesterből Madridba, ezzel a világ legdrágább játékosa lett. Azóta sorra döntögeti a csúcsokat, és úgy indította a 2015-ös esztendőt, hogy harmadszor is megnyerte az Aranylabdát.
Na de nem azért kezdtem bele a cikkbe, hogy Ronaldo életrajzát megírjam vagy bemutassam. A cikket az a hír inspirálta, hogy nemrég jelentette be a Sacoor Brothers, hogy a portugál válogatott ászát választották a márkájuk arcának.
A Sacoor Brothers egy jól ismert, elegáns divatmárka Portugáliában, amit 1989-ben alapítottak. Nemcsak férfi ruházattal foglalkoznak, hanem női kollekciójuk is van, amit 2001-ben dobtak a piacra, majd 2007-ben kezdtek nemzetközi szinten terjeszkedni. A márkától nem szokatlan, hogy híres embereket alkalmazzanak a kommunikációjukban. Több kampányunkban szerepelt már Irina Sejk, aki véletlenül Cristiano Ronaldo barátnője. Na de, hogy miért is lehet jó választás e két ismert márka összekapcsolása? Federer napfelkeltéi című cikkemben is írtam hasonlókat, de itt fontos kiemelni, hogy kapcsolódás legyen a két márka között, és hiteles legyen.
„Cristiano kitartása, kivételes tehetsége, és odaadása képes kreatív értékeket adni a márkához, amire csak egy olyan ember lehet képes, aki ilyen erős identitással, és ismertséggel rendelkezik” – nyilatkozta a Sacoor Brothers. Mivel mindketten portugálok, ezért van egy alapvető kapcsolat, egy kulturális kötődés, ami már a kezdetekben hitelessé teszi az együttműködést. De ezen felül fontos, hogy a márkák értékei találkozzanak. Ronaldo a következőképpen nyilatkozott az együttműködés kapcsán: „Örömömre szolgál, hogy együttműködhetünk a márkával. Úgy gondolom, hogy könnyen tudok azonosulni a márka értékeivel, az elkötelezettséggel, a sikerrel, a profizmussal, és a folyamatos fejlődéssel.”
Aki kicsit is ismeri a portugált, az jól tudja, hogy mennyire jellemzők rá ezek az értékek, továbbá ezen együttműködés kapcsán van egy nagyon fontos pont: Ronaldo megjelenése. Előfordul, hogy Cristiano laza, sportos szerelésben – például Nike simléderes sapkával kiegészített szerelésben – jelenik meg a nyilvánosság előtt, de többnyire, főleg a nagy érdeklődést generáló rendezvényeken, elegánsan öltözködik. Ezeken az eseményeken jól tudja majd képviselni a márkát, és ha van egy kis szerencséjük – ami inkább Ronaldo teljesítményének köszönhető, mint a szerencsének -, akkor elképzelhető, hogy a jövő hónapban a 2014-es Aranylabda díjátadón, már a Sacoor Brothers ruháiban fog virítani. A Sacoor Brothers 7 közös pontot is talált a márka és Ronaldo között, amit a Facebook oldalukon tették közzé, röviddel az együttműködés bejelentése után.
Arról nincsen információ, hogy pontosan mennyit fog keresni ezzel az együttműködéssel a portugál, de az biztos, hogy jól fog vele járni. A Forbes kimutatásai alapján, 2013-ban a második legjobban kereső sportoló lett, a maga 80 millió dollárjával, amiből 28 millió dollár származott a szponzori, és reklám bevételekből. A Nike-nál hosszútávú szerződése van, ahol éves szinten 20,6 millió dollárt tehet zsebre. Emellett egy saját márkával is rendelkezik a portugál, a CR7-el, ahol többnyire alsónadrágokat dob a piacra. A Nike mellett olyan brandek álnak mellette, mint a Tag Heuer, a Motorola, a Samsung és a Coca Cola. A klubcsapata, a Real Madrid tavaly szeptemberben hosszabbította meg a szerződést, egy 5 évre szóló 206 millió dollár értékű szerződéssel.
A Sacoor Brothersszel kötött együttműködés jól példa arra, hogy a sport, egy sikeres sportsztár által képviselt és közvetített értékek, mennyire sikeresen tudnak illeszkedni egy márka missziójához. Tehát a sport marketingje szempontjából igenis fontos, hogy egy sikeres játékos, klub vagy esemény gazdasági erővel és értékkel tud bírni a nagy vállalatok, országok, gazdaságok szempontjából (is!).
Forrás: www.sacoor.com
1 hozzászólás
Pingback: Cristiano Ronaldo hamarosan a mozikban! | sportsmarketing.hu