Egy olyan csapat számára, amelyik globális szinten meghatározó és számos külföldi játékost képes felvonultatni, nagyon fontos, hogy minél szélesebb rétegekhez jusson el.
Ez hogyan valósítható meg? Nem kell nagy dolgokra gondolni, csupán a legalapvetőbb marketingre, amit kommunikációnak hívunk. Egy világhírű csapatnak, amelyek a világ legerősebb bajnokságában pallérozódik nem elég, ha van csupán egy honlapja, meg valamilyen reklámja. Ezen a szinten szükséges a közösségi média lehető legprofibb kihasználása, amivel még szorosabbra fűzhető a szurkolók és a klub közötti kapcsolat.
Erre nagyon jó példa a Manchester City csapata, mivel ennél a gárdánál a marketingosztály nagyon komoly erőfeszítéseket tesz, hogy bővítsék a szurkolói bázist és személyesebb kontaktust alakítsanak ki. A City kiválóan testesíti meg a globalizáció okozta lehetőségek kiaknázásának mintáját, mivel már számos alkalommal, egyedi aktivitásokkal próbáltak hatni a fanokra, amely folyamat nem is áll le.
Egy ekkora klubnál, ahol közel 7 millió Facebook és majdnem 2 millió Twitter követő, nagyon fontos a célirányos kommunikáció. Ennek a megvalósítására a menedzsment most újabb tíz, különböző nyelvű, hivatalos Twitter accountot [„azonosítót”] hozott létre, a nem angol anyanyelvű szurkolók legnagyobb örömére.
A fanoknak ezentúl lehetőségük nyílik a csapattal kapcsolatos hírek olvasására tradicionális kínai, francia, indonéz, japán, koreai, maláj, portugál, orosz, spanyol és thai nyelveken is. A City sajtóközleménye szerint „a Twitter lényeges szerepet játszik a klub elmúlt években megnövekedett online jelenlétében, s ezzel az unikális csatornával lehetőség nyílik interaktív módon kommunikálni a szurkolókkal, kihasználva az innováció és a kreativitás nyújtotta alternatívákat.”
Az ilyen apróságok, mert egy új account beindítása annak minősül, sokban hozzájárulhatnak, hogy egy klub sokkal közelebb hozzá magához a szurkolókat, akik a legfontosabbak számára.
Forrás: mcfc.co.uk