A Manchester City az első angol klub, amelyik tartalomra vonatkozó speciális szerződést kötött a videómegosztó óriással és egyedi YouTube-csatornát üzemeltethet.
A Premier League klubok közül a Manchester City az első, amelyik személyre szabott csatorna kialakítására szóló szerződést kötött a Youtube-bal. A megállapodás értelmében a Manchester City menedzselheti a saját szerzői jogokkal rendelkező videóit, valamint a feltöltött tartalomhoz kapcsolódó reklámokat. A klub belső produkciós csapata, a CityTV havonta száznál is több anyagot gyárt, amelyek ezentúl a videómegosztóra is felkerülnek.
„Az a célunk, hogy piacvezető élményt biztosítsunk a szurkolók számára az online videók területén. Ez azt jelenti, hogy ott kell megjelenítenünk a kitűnő tartalmat, ahol a közönség található, tehát a YouTube-on. Alig várjuk, hogy kihasználhassuk a YouTube megkülönböztető jellemzőit, mint például az értesítések, vagy az interaktív tartalom. Ez a megállapodás egy integrált stratégia megvalósításának első lépése, amelynek célja az online jelenlétünk kiterjesztése” – nyilatkozta Richard Ayers, a Manchester City digitális média vezetője.
Amióta a Manchester City egyedi Youtube-csatornája elindult, a klub azon dolgozik, hogy a felület nemzetközi kommunikációs platformmá nője ki magát. A tartalmakat szurkolóknak szóló különlegességek, interjúk, színfalak mögötti felvételek jellemzik. A legnézettebb videót, Samir Nasri érkezését a stadion irodájába a szerződése aláírására, néhány nap alatt több mint 550 ezren tekintették meg. Mérkőzés összefoglalók a jogi akadályok miatt nem fognak szerepelni a csatornán.
A Manchester City hivatalos YouTube-csatornája megtekinthető ezen a linken.
Forrás: mcfc.co.uk
2 hozzászólás
Pingback: Tudatos márkaépítésen dolgozik a Manchester City | Sportsmarketing
Pingback: Öt közösségi média trend, ami (nem csak) a labdarúgásban használható | Sportsmarketing