…vagy, ha nem is a spájzban, de Európa labdarúgótérképén már mindenképpen meghatározó helyet foglalnak el.
Az orosz bajnokság színvonala dinamikusan növekszik, a válogatott és a klubcsapatok is állandó színfoltjai a legnagyobb labdarúgó eseményeknek. A tőkeerős befektetők, a hatalmas vállalatok és az újgazdag oligarchák támogatásával sikeresen bekapcsolódtak az európai vérkeringésbe.
Ezt az egyre erősödő szerepet demonstrálva a Gazprom a napokban bejelentette, hogy megállapodott az UEFA marketingügyeit kezelő szervezettel, a Team Marketing AG-vel, így az idei évtől, az egyik hivatalos partnere lesz a labdarúgó Bajnokok Ligájának és az UEFA Szuper Kupának az elkövetkező három évben.
A Gazprom a világ legnagyobb földgázkitermelőjeként, illetve a világ harmadik legnagyobb vállalataként, olyan eminens szponzori csapathoz társult be, ahol az UniCredit, a Heineken, a MasterCard, a Ford és a PlayStation gyártója a Sony Computer Entertainment Europe [SCEE] található.
A szponzori csomag exkluzív reklámozási és megjelenési jogokat biztosít az orosz vállalat számára, ami csupán az igazán elit szervezeteknek adatik meg. A megállapodás financiális hátteréről nem nyilatkoztak a felek, azonban a szakértők szerint, az UEFA hosszú távú és megbízható elkötelezésekben való jártassága alapján, szezononként nyolc számjegyű összeg feltételezhető.
A Gazprom elkötelezett híve a sportnak, így sportszponzorációs szempontból az egyik legjelentősebb cégek közé tartozik. A vállalat többségi tulajdonosa a Zenit Szentpétervár labdarúgócsapatnak, főszponzora a német Schalke 04 csapatának, ezen felül szponzorálja még a szerb Red Star Belgrád focicsapatot, az Avangard Omszk jégkorong-együttest és a Team Katusha professzionális országúti kerékpárcsapatot.
Forrás: footballcracy.com