2012-től a Le Coq Sportif veszi át a Nike szerepét a Tour de France-on: a francia sportmárka lesz a kerékpáros körverseny kiemelt trikóinak gyártója.
2012-től a Le Coq Sportif váltja a Nike-t a Tour de France sportruházatának hivatalos beszállítójaként, amely azt jelenti, hogy a francia sportmárka logója lesz látható a legendás kerékpáros körverseny kiemelt trikóin, így az összetettben élen állónak járó sárga trikón, a legjobb sprintert illető zöld trikón, a hegyi pontversenyt vezető által viselt pöttyös trikón és a legjobb fiatalnak járó fehér trikón. Az új mezeket idén októberben mutatják be, a jövő évi Tour de France útvonalának nyilvánosságra hozatalával egy időben.
A Tour de France szervezőivel, az Amaury Sport Organizationnel [ASO] kötött szerződés értelmében a Le Coq Sportif hasonló szerepet tölthet be a cég által menedzselt többi rangos kerékpáros versenyen is, többek között a Vuelta a Espana-n, a Párizs-Nizzán, és a Párizs-Roubaix-n.
A Le Coq Sportif 24 év szünet után tér vissza a Tour de France-hoz, ugyanis1951 és 1988 között közel négy évtizeden át szolgálta a versenyt a sportruházat hivatalos beszállítójaként. A Le Coq Sportif után a Castelli, majd a Giordana következett ezen a poszton, mielőtt a Nike 1996-ban átvette volna a szerepet.
A Le Coq Sportif 2012-ben ünnepli fennállásának százharmincadik évfordulóját.Forrás: velonation.com