2019. november 27-én adták át az idén első ízben kihirdetésre kerülő Sportmarketing Díjakat. A Magyar Marketing Szövetség Sportmarketing Tagozata ezzel egy hiánypótló kezdeményezést indított útjára hazánkban.
A Sportmarketing Díj kiváló felületet és alkalmat adott arra, hogy a legjobb hazai sportmarketing együttműködések megmérettessék magukat. A nagy érdeklődést mutatja, hogy 25 pályázat jutott be shortlistre, amelyekből kikerültek a díjazottak.
A Sportmarketing Díjra négy fő kategóriában lehetett pályázni. A 12 fős, nemzetközi és hazai marketing szakemberekből álló grémium magas elvárásokkal, szigorúan pontozta a pályázatokat és így született meg a 14 bronz és a 4 ezüst díj.
A 4 ezüst díjból, tehát a 4 legjobb pályázatból kettő a „Legjobb Sportesemény Szponzoráció” kategóriában született. Az egyiket a Magyar Vívó Szövetség által szervezett budapesti FIE vívó világbajnokság érdemelte ki, a másikat pedig a Szerencsejáték Zrt.-hez tartozó Tippmixpro online sportfogadási márka kapta a szintén Budapesten tartott EHF Női kézilabda Bajnokok Ligája FINAL4 során mutatott szponzori aktivitásáért. A „Legjobb Intergrált Sportmarketing–együttműködés” kategóriában a Sportmarketing Ügynökség csapata tarolt a Déli-Sark Expedíció kampányukkal, a „Leginnovatívabb Sportmarketing-együttműködés” kategória ezüstjét, pedig a Decathlon megbízásából a Tízpróba Magyarország Kft. vitte el a Wedze vlogger kihívással.
A Sportmarketing Tagozat célja, hogy a magyar sportmarketing kampányok nemzetközi színtéren is megállják a helyüket, így a felkért zsűri nemzetközi sztenderdeknek alkalmazása révén értékelt. Ebből a döntésből kifolyólag az első Sportmarketing Díjon nem lett arany fokozatú elismerés.
Nagy László, a Tagozat elnöke mindezt úgy értékelte, hogy „Ez egy olyan visszajelzés, amely felhívja a magyar sportmarketing szakemberek figyelmét arra, hogy még jobbnak kell lenni. Amikor két évvel ezelőtt pár, a sportmarketing iránt hozzám hasonlóan elkötelezett társammal elkezdtük a tagozatban a munkát, csak a legjobb reményünk volt, hogy ilyen hamar egy ilyen sikeres esemény szervezői lehetünk. Azt a célt tűztük ki magunk elé, hogy tevékenységünkkel segítsük a sportmarketing szakma hazai fejlődését, emeljük ki a legjobb hazai példákat, mutassuk be a nemzetközi sztenderdeket és alapvetően facilitáljuk a párbeszédet a sportolók, a sportszövetségek, sportklubbok és a marketing szakemberek, a kommunikációs szakma képviselői között. Ennek a törekvésünknek egyik első és nagyon fontos állomása az idei Sportmarketing díj megszervezése volt. Annyit mondhatok, hogy nem állunk meg itt és már formálódnak a terveink a jövő évi Sportmarketing Díjjal és a jövőre induló szuper konferenciával, a szeptemberben rendezendő I. Sportmarketing Summittal kapcsolatban. Azt gondolom, ahogy a sportban, úgy a marketingben is az a fejlődés záloga, hogy megméressük magunkat, a tudásunkat, a teljesítményünket hazai és nemzetközi szinten, hogy tanuljunk egymástól és sose csillapodjon bennünk a jobbá válni akarás iránti vágy. Ez hajt minden a Sportmarketing Díjon elindult pályázót is, így remélem a jövőben még több indulóval, még magasabb színvonalú munkákkal találkozhatunk.”
Németh Ottó a zsűri elnöke, és a Sportmarketing tagozat alelnöke örömmel vette a jelentkező pályázók számát, és gratulál minden shortlistre bejutónak és díjazottnak. „ A jelentkezők száma és sokszínűsége mutatja, hogy van helye a díjnak. Az értékelés pedig azt, hogy mindig van hova fejlődni. Külön öröm, hogy nemcsak multivállalatok indultak szponzorációs együttműködésekkel, hanem szövetségek, sportesemények is megjelentek a pályázók között. Kreatív, innovatív marketing és kommunikációs megoldásokat láttunk megvalósult formákban. Ez a díj kétségkívül egy hiánypótló kezdeményezés volt hazánkban. Mivel hagyományt szeretnénk teremteni a díjjal, én már most buzdítok minden marketingest, sportolót, hogy a jövőbeli közös kampányaikat, együttműködésüket még átgondoltabban, még sikerorientáltabban tervezzék. Bízunk benne, hogy a jó példák kiemelésével, szakmailag egy elengedhetetlen igazodási ponttá válik a díj a sportmarketingben, ezzel is segítve a további fejlődést. A Sportmarketing Tagozat pedig szívesen nyújt szakmai segítséget, támogatást a projektek még hatásosabb megvalósulásához, így örömmel látjuk az újonnan belépőket is sorainkba.”
A Magyar Marketing Szövetség Sportmarketing Tagozata egyben lehetőséget kíván teremteni arra, hogy a magyar projektek a nemzetközi piacokon is megmutatkozhassanak, és ezzel kaput kíván megnyitni a magyar sport és marketing szakma felé.
A versenyben szintén szerepelt két kategória, amelyekre nem lehetett nevezni: a „Legjobb márkaértékű” sportcsapat és sportoló díjak. Ezekben a kategóriákban a Neticle egy saját módszertannal kutatta le a zsűri által összeállított 50-es listát, melynek során vizsgálták adott sportoló/sportcsapat online és közösségi média térben történő megjelenéseinek, említéseinek gyakoriságát azaz a márka médiaértékét. Az említések attitűdjét, az emberek viszonyulását a sportolói márkához, a márkaattitűdöt, illetve a követői bázis nagyságát, a sportoló által elérhető emberek sokaságát, a márka elérését. Ezen tulajdonságokat pontozva és súlyozva alakult ki a top 10-es lista. Nem meglepő módon sportolói kategóriában első helyre Hosszú Katinka úszónő került, a csapatoknál pedig a Telekom – Veszprém férfi kézilabda csapat nyert. A márakérték alapján összeállt top 10-es listákat, ami mindkét kategóriában izgalmas sorrendet mutat, hamarosan egy rövid elemzés kíséretében teszi a tagozat a sajtó és a nyilvánosság számára is elérhetővé.
A további kategóriák bronz díjasai illetve shortlistesei ezen a linken érhetők el.
Forrás: Magyar Marketing Szövetség Sportmarketing Tagozata
3 hozzászólás
Pingback: Hosszú Katinka és a Telekom Veszprém a legértékesebb sportmárkák 2019-ben | sportsmarketing.hu
Pingback: Második alkalommal írták ki a Sportmarketing Díjat – várják a pályázatokat | sportsmarketing.hu
Pingback: Sportmarketing Awards 2020: díjazták a legjobb magyar sportmarketing megoldásokat | sportsmarketing.hu