A Magyar Marketing Szövetség Sportmarketing Tagozata idén egy hazánkban hiánypótló kezdeményezésbe fog. Megszervezi az első, magyar Sportmarketing Díjat, amelyre négy fő kategóriában lehet pályázni.
Az idén első ízben kihirdetésre kerülő Sportmarketing Díj kiváló felületet és alkalmat ad arra, hogy a legjobb hazai sportmarketing együttműködések megmérettessék magukat. Emellett a már megvalósult, sikeres hazai példákon keresztül a kommunikációs szakemberek megismerhetik a sportmarketing és sportszponzoráció legkiválóbb kampányait, és ezek üzleti jelentőségét.
A Sportmarketing Díjjal hagyományt szeretne teremteni a Tagozat, emellett az Európai Szponzorációs Szövetség [ESA] nemzetközi kategóriáinak és sztenderdjeinek alkalmazása révén egy olyan visszajelzést, és egyben felületet biztosítani a magyar sportmarketing piacnak, amely a nemzetközi színtéren is megállja a helyét.
A Sportmarketing díjra négy fő kategóriában lehet pályázni. A négy kategória közül pedig a három ESA kvalifikációs kategóra győztesei közül kerül ki az az egy legjobb pályázat, aminek lehetősége lesz a “Best of Europe Díjon”, nemzetközi színterén is megmérettetni magát.
A Sportmarketing díjra 2019. november 15-ig lehet beadni a pályázatokat, a 2018. január 1. és 2019. október 31. között megvalósult sportmarketing kampányokkal és együttműködésekkel.
A MMSZ Sportmarketing Tagozata edukációs törekvése kapcsán és azon okból kifolyólag, hogy felületet biztosítson a hazai sportmarketing szakma legjobbainak, az év elején megállapodást kötött az Európai Szponzorációs Szövetséggel. „Az ESA-val való együttműködés kulcsfontosságú lehetőség számunkra abból a szempontból, hogy nemzetközi kitekintéshez és know-how-hoz juttassuk a magyar marketing szakembereket.” – mondta Nagy László, az MMSZ Sportmarketing Tagozatának elnöke.
Ez nem képzelhető el egy olyan esemény nélkül, mint a most megrendezésre kerülő Sportmarketing Díj, ahol a legjobb sportszponzorációk, a legértékesebb sportolók és sportszervezetek, valamint események mérhetik össze tudásukat. “Tavaly többek között jéghoki vb-t rendezett Magyarország és az EHF Final Fournak is az otthont adtunk. Idén hazánkban került megrendezésre a vívó, az ötusa és a Kajak-Kenu világbajnokság is, de több világkupa eseményt is szerveztünk. Ezek az említett események – a teljesség igénye nélkül – mind-mind olyan potenciális lehetőségek, amelyek révén a márkák jelentőségteljes tartalmat és felületet tudnak adni a piaci törekvéseiknek. Így a Tagozatunk bízik abban, hogy az egyéni sportszponzorációs együttműködések mellett, sportesemények és sportprojektek kampányai is szép számmal indulnak majd a megmérettetésen.” – zárta gondolatmentét Nagy László.
Németh Ottó, az MMSZ Sportmarketing Tagozatának alelnöke és a Sportmarketig Díj zsűri elnöke véleménye szerint: “Ez a díj kétségkívül egy hiánypótló kezdeményezés hazánkban. Hagyományt szeretnénk teremteni a díjjal. Bízunk benne, hogy a jó példák kiemelésével, szakmailag egy elengedhetetlen igazodási ponttá válik a díj a sportmarketingben, ezzel is segítve a további fejlődést. Egyben lehetőséget teremtünk a magyar projekteknek a nemzetközi piacokon való megmutatkozásra, és ezzel kaput is nyitunk a “Best of Europe”, vagyis egyik legnagyobb európai szponzorációs díj felé.”
A magyar Sportmarketing Díj keretén belül minden kategóriában kihirdetésre kerül shortlist a legjobb pályamunkákból. A zsűri, 10 fős nemzetközi és hazai marketing szakemberekből álló grémium, akik értékelik majd a pályaműveket, pontozásuknak megfelelően lesz bronz, ezüst és arany díjas.
További információk a Sportmarketing Díjról és a pályázati feltételekről ezen a linken található.
Forrás: Magyar Marketing Szövetség Sportmarketing Tagozata