A szponzorok kiszolgálása és új közönség elérése miatt helyeznek komolyabb hangsúlyt az eSportra. Vannak saját játékaik, vásárolt licenszeik és hamarosan megrendezik az első bajnokságokat is.
Ahogyan arról mi is beszámoltunk a spanyol labdarúgás legfelső két osztályának bajnokságaiért felelős LaLiga hatalmas erővel dolgozik a márkaépítésen, valamint azon, hogy a felvegye a versenyt a világ legrangosabb ligáival, legyen szó a futballról, vagy az amerikai major ligákról. Ilyen célok megvalósítása közben nem maradhatnak ki a legújabb trendekből sem, ezért egyáltalán nem meglepő, hogy külön eSport divíziót indítanak.
A szervezet közleménye szerint a lépést ösztönözte a szponzorok érdeklődése, a legújabb technológiai megoldásokra fogékony szurkolók igénye, valamint egy olyan célcsoport elérésének lehetősége, amelyet eddig nem tudtak megszólítani. A LaLiga a csapatmunkát, a versenyszellemet és a kemény munkát emelte ki, mint a labdarúgás és az eSport közös értékeit. A kezdeményezés egyébként jól illeszkedik a szervezet, “It is not football, it’s LaLiga” [Ez nem futball, ez a LaLiga] kampányába is.
A LaLiga úgy vág neki ennek a kalandnak, hogy a háta mögött áll partnerként az EA Sports, a videojáték-ipar egyik vezető fejlesztő és kiadó cége. Ezenkívül több, mint tíz játék globális licenszével rendelkeznek és van 3 saját játékuk is: a Head Soccer [több, mint 50 millió letöltéssel az elmúlt 3 évben], a LaLiga Fantasy MARCA [több, mint napi 200 ezer felhasználóval] és a Head Soccer Heroes.
A konkrét eSport projektek megnevezésével még adós a LaLiga. Egyelőre annyit lehet tudni, hogy a hazai terepen, Spanyolországban fogják tesztelni a kezdeményezéseket és azután terjesztik ki nemzetközi szintre, ha ott már bizonyítottak.
A LaLiga nem az első szervezet, amelyik liga szinten az eSport területére merészkedik, a tengerentúlon az NBA, az NFL és az MLS, Európából pedig a francia labdarúgó bajnokság a Ligue 1 a példa rá.
Forrás: laliga.es