kosárlabda, Sportmarketing — 2017/02/10 at 15:10

eSport: indul az NBA 2K eLeague

by

Az eSport jelentősége napjainkban már megkérdőjelezhetetlen. Az NBA sem akar kimaradni a több száz milliós üzletből, így az amerikai major ligák közül elsőként elindítja a saját eBajnokságát.

Ahogyan arról korábban beszámoltunk, dübörög az eSport, olyannyira, hogy hazánkban is vannak profi játékosok, akik a videójátékok magas szinten való űzéséből élnek. Még mindig hatalmas potenciál rejlik a folyamatosan bővülő, de már így is sok hagyományos sportágnál jobb – gazdasági, nézettségi és rajongói – számokat produkáló elektronikus sportok piacában.

NBA 2K17 bemutatóterem

Az NBA sem akart kimaradni a bizniszből, a népszerű videójáték, az NBA 2K sorozat gyártójával, a Take-Two Interactive Software céggel közösen vág bele az eSport kalandba. Az NBA 2K eLeague 2018-ban rajtol és a világ legjobb kosárlabda gamereit hivatott összehozni.

Az NBA 2K eLeague a valódi NBA menetrendjét tükrözi: a játékosokra először az alapszakasz vár, amelyet rájátszás követ, bajnoki döntővel a végén. A eLiga pénzdíjas lesz, a győztes klub nagyjából 250 ezer dollár körüli összegre számíthat. Az első sorozat várhatóan 8-12 csapat részvételével indul, amelyeket egyelőre nem neveztek meg, de fokozatosan mind a 30 NBA-franchise-nek lesz saját eSport csapata.

Az eBajnokságban induló NBA-csapatokat az igazi NBA-franchise-ok üzemeltetik majd. Egy eCsapatot öt profi eSport játékos alkot, akik a maguk által létrehozott karakterekkel küzdenek a győzelemért, nem az NBA-játékosok másaival. Az NBA-franchise-ok és a Take-Two egy draft keretében választja ki a gamereket. A draftot online, vagy a televízióban is közvetítenek.

Az eSportban való részvétellel az NBA célja a liga új platformokra való kiterjesztése és a kosárlabda népszerűsítése. Az NBA 2K eLeague segítségével olyan közönséget érhetnek el, amelyet a hagyományos NBA-mérkőzésekkel egyébként nem, vagy csak nehezen tudnának megszólítani. A fiatalok az egyik leginkább célba vett korosztály.

Az NBA egy olyan időszakban köteleződik el az eSport iránt, amikor egyre több klubja, jelenlegi és korábbi játékosa fektet az új sportágba. A Miami Heat például januárban szerzett részesedést a Misfits profi eSport szervezetben. Őket is megelőzte a Philadelphia 76ers két eSport csapat, a Team Dignitas és az Apex Gaming tavaly szeptemberi felvásárlásával. Shaquille O’Neal, Magic Johnson és Jonas Jerebko szintén rendelkeznek érdekeltséggel eSport csapatokban.

Adam Silver, NBA komiszár és Strauss Zelnick, Take-Two CEO

Az NBA és a Take-Two közötti kapcsolat 1999-ig nyúlik vissza. Az NBA 2K óriási népszerűségét jelzi, hogy a sorozatból az évek során összesen több mint 68 millió példányt adtak el. Csak a legfrissebb változat, az NBA 2K17, 7 millió fölött jár már. A Take-Two által szervezett NBA 2K17 All-Star Tournament eSport bajnokság sikere bizakodásra ad okot a további közös munkával kapcsolatban is.

Forrás: nba.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Sportszemle 2017.02.10.

Friss hírválogatás sportmarketing és sportgazdaság témájú cikkekből.

Close