A Real Madrid az első olyan márka a világon, amelyik átlépte a százmilliós álomhatárt a Facebook követők számában. Ebben a megmérettetésben a nagy riválissal, az FC Barcelonával vívtak versenyt, de végül a hétvégén a királyi gárda szakították át elsőként a célszalagot.
A Real Madrid ismét megelőzte legnagyobb riválisát, az FC Barcelonát, ugyanis a korábbi és jelenlegi sztárjai segítségével elértek a 100 milliós követő számot a legnépszerűbb közösségi média oldalon, a Facebookon. A tizenegyszeres BL-győztes klub célja, hogy tovább növelje a globális online jelenlétét a közösségi portálokon, a mobil és audióvizuális tartalmak segítségével.
2016-ban a Real Madrid volt a legnagyobb mértékben növekvő klub a közösségi média felületeken. Több mint 1,6 milliárdos videó-nézettségi mutatóval rendelkeznek a Facebookon, amellyel világszinten elsőnek számítanak a sportszervezetek összevetésében. De egy másik sportszervezetek közötti kimutatás alapján is a tíz legsikeresebb posztból kilenc a nevükhöz fűződik, derül ki a csapat közleményéből.
Bizonyára számos magyar futballrajongók is feltűnt, hogy a hétvégén olyan korábbi Real Madrid klasszisok, mint Luis Figo, Ronaldo, Kaká vagy éppen David Beckham sorban osztották meg a Facebook oldalukon a „Kövessétek a Real Madridot” című posztokat. A korábbi klasszisok mellé a jelenlegi sztárok is beszálltak, ugyanis többek között Gareth Bale, Cristiano Ronaldo és a csapatkapitány Sergio Ramos is arra buzdította a követőit, hogy segítsenek a csapatnak elérni a kitűzött célt.
A Madridom.hu beszámolója szerint a 100 milliós követői szám eléréséért a Barcelona nyerő pozícióból indult, mivel közel 99.500.000 kedvelővel állt, míg a Real Madrid 700.000-rel volt lemaradva. Azonban folyamatosan percről-percre csökkent a Barcelona előnye, egy-egy frissítés után a madridisták 100-200 fővel gyarapodtak a Facebookon, a katalánok pedig csak 10-20 új követőt tudtak felmutatni. Az igazi áttörést valószínűleg a Real Madrid jelenlegi legnagyobb sztárja, Cristiano Ronaldo hozta meg a csapatnak, aki 120 millió Facebook követőjét hívta harcba, amelynek keretében a klub tizenöt darab dedikált Ronaldo mezt is felajánlott a lájkolóknak.
A galaktikusok és a Real jelenlegi klasszisai összehozták a sikert. Ahogy a futball élvonalába tartozó nagy kluboknál, úgy a Real Madridnál is is szívesen alkalmazzák a visszavonulásuk után a csapat nagy játékosait, sztárjait a különböző kommunikációs aktivitásokban, nagyköveti, edzői pozíciókban.
A sztárok ezúttal egy gazdaságilag jelentős kommunikációs sikert hoztak a klubnak. A királyi gárda ezzel ismét egyedülállót alkotott, ugyanis az első olyan márka lett a világon, amely elérte ezt a számot. José Angel Sanchez, a Real Madrid általános igazgatója elmondta: „Ebben a mérföldkőben is megmutatkozik a Real Madrid egyedülálló világszintű jelenléte, amely még inkább bátorít minket arra, hogy tovább dolgozzunk a vezető pozíciónk megszilárdításán a közösségi médiában.”
forrás: madridom.hu, realmadrid.com
1 hozzászólás
Pingback: A Real Madrid a bajnokok bajnoka | sportsmarketing.hu