kosárlabda, Sportszponzoráció — 2017/02/15 at 08:50

Jótékonysági szervezet logója kerül a Utah Jazz mezére

by

Amióta az NBA lehetővé tette a mezszponzorációt, sorra kötik a csapatok a megállapodásokat. A Utah Jazz választásában a jótékonyság is szerepet játszott.

A Utah Jazz a Qualtrics szoftver céggel kötött olyan megállapodást, amely túlmutat a hagyományos mezszponzoráción. A Qualtrics ugyanis egyben a csapat szurkolói élmény elemző partnere is lett, de még ennél is érdekesebb, hogy nem a saját logóját, hanem a rákkutatásra létrehozott alapítványának az emblémáját fogja a csapat mezén megjeleníteni.

A Qualtrics 2002-ben jött létre, amikor az alapító Scott Smith otthon regenerálódott rákbetegsége után. A fiaival indította el az online felmérésekre specializálódott céget, amelynek az évek során olyan neves befektetők szavaztak bizalmat, mint a Sequoia Capital és az Accel Partners. A Qualtrics 2014-ben elérte a startupok világában a legmagasabb presztízzsel bíró unikornis státuszt, vagyis a céget több, mint 1 milliárd dollárra értékelték.

A Qualtrics tavaly hozta létre a rákkutatással foglalkozó jótékonysági alapítványát. A 5 For The Fight az első évben 1 millió dollárt gyűjtött, de a Utah Jazz mezszponzorációval sokkal magasabbra tette a lécet: a következő 5 évben 50 millió dollár elérése a cél.

A megállapodás értelmében a Utah Jazz használhatja a a Qualtrics platformját, továbbá a vállalat a szakértelmével segíti a klubot a szurkolói adatok gyűjtésében, feldolgozásában és elemzésében, hogy valamint ezek alapján a meccsnapi élmény fokozásában. A Qualtrics cserébe megjelenési felületet kap a Utah Jazz digitális és közösségi média felületein, a csarnokában és a mérkőzések közvetítése során.

Mint ismeretes, az NBA a 2017-18-as szezontól kezdődően három bajnokságon át tesztelni fogja a a mezszponzorációt. A logók egységesen, a mezek front oldalán, a bal váll résznél kerülnek majd elhelyezésre, maximum 6,35 cm x 6,35 cm [2,5 inch x 2,5 inch] méretben. A kezdeményezéstől évente évente 100-150 millió dollár extra bevételt vár a liga.

A Utah Jazz, a Brooklyn Nets [Infor], a Boston Celtics [GE], a  Philadelphia 76’ers [StubHub] és a Sacramento Kings [Blue Diamond] után, az ötödik NBA-csapat a sorban, amelyik partnert talált magának.

Forrás: nba.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Sportszemle 2017.02.15.

Friss hírválogatás sportmarketing és sportgazdaság témájú cikkekből.

Close