kosárlabda, Sportszponzoráció — 2016/04/21 at 09:50

Három éven át tesztelik a mezszponzorációt az NBA-ben

by

Az NBA első embere, Adam Silver nyilatkozata szerint évente 100 millió dollárt hozhat a mezszponzoráció bevezetése. Az első logók a 2017-18-as szezonban kerülnek a felsőkre, már a helyüket is kijelölték.

Az NBA vezetői testülete megerősítette, hogy a 2017-18-as szezontól kezdődően három bajnokságon át tesztelni fogják a ligában a mezszponzorációt. A logók a mezek front oldalán, a bal váll résznél kerülnek majd elhelyezésre, egységesen körülbelül 6,35 cm x 6,35 cm [2,5 inch x 2,5 inch] méretben. A 30 NBA-csapat egyedileg értékesítheti majd a felületet a saját felsőjén.

szponzorlogo-az-nba-mezen

Akár így is kinézhet majd egy NBA-mez a 2017-18-as szezontól.

Adam Silver, az NBA komiszárja azt nyilatkozta, hogy évente 100 millió dollár plusz bevételt várnak a döntés eredményeként. A mezszponzoráció bevezetésének évében, vagyis a 2017-18-as szezonban nagyságrendileg 7 milliárd dollár körül alakul majd a liga összes jövedelme. A mezszponzorációból származó bevételek a kosárlabdával kapcsolatosnak minősülnek, így megosztásra kerülnek a játékosokkal.

Nike-NBA-logo_native_1600

A Nike uralja a kosárlabdát az Egyesült Államokban.

A Nike tavaly júniusban írt alá 8 évre szóló mezbeszállítói szerződést az NBA-val, bennfentesek szerint 1 milliárd dollár értékben. A pipás cég az adidas-t váltja, szintén a 2017-18-as szezontól, amely nem akarta meghosszabbítani a jelenleg futó kontraktust. A Nike logója a mezszponzorokéval ellentétes oldalon kaphat helyet az NBA-mezeken, ezzel az amerikai sportszergyártó lesz ez első mez beszállító, amelynek az emblémája megjelenik a pályán viselt ruházaton a ligában. Érdekesség, hogy a Michael Jordan tulajdonában lévő Charlotte Hornets csapatánál a Nike logót az egyik almárka, a Brand Jordan helyettesítheti.

NBA All Star Saturday Basketball

Adam Silver, az NBA komiszárja

Az NBA az első a négy amerikai major sport közül, amelyik engedélyezi a mezszponzorációt. Adam Silver nem is az ezen keresztül generált extra jövedelemtől várja az igazán nagy hatást, hanem attól, hogy a szponzorok kommunikációján keresztül még szélesebb közönséghez juthat el az NBA.

Forrás: nba.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

napilapok
Sportszemle 2016.04.21.

Friss hírválogatás sportmarketing és sportgazdaság témájú cikkekből.

Close