A labdarúgásban bevett dolog, az NBA-ben viszont csak a következő szezonban indul a próbaidőszak a mezszponzorációval. A 30 klub egyedileg értékesíti a felületet a saját felsőjén, az első partnerek már megvannak.
Mint ismeretes, az NBA a 2017-18-as szezontól kezdődően három bajnokságon át tesztelni fogja a ligában a mezszponzorációt. A logók a mezek front oldalán, a bal váll résznél kerülnek majd elhelyezésre, egységesen körülbelül 6,35 cm x 6,35 cm [2,5 inch x 2,5 inch] méretben. A kezdeményezéstől évente évente 100-150 millió dollár extra bevételt várnak.
A csapatoknak a saját hatáskörébe tartozik a mezszponzorok felkutatása és a szerződéskötés. Eddig a Philadelphia 76’ers és a Sacramento Kings találtak partnerre. Az előbbi a másodlagos jegyértékesítéssel foglalkozó StubHubbal, az utóbbi pedig a mandulára szakosodott mezőgazdasági kereskedő Blue Diamonddal jutott egyezségre. Mindkét megállapodás három évre szól és évente 5 millió dollár értékű.
A liga szabályozása szerint csupán annyi a kikötés, hogy szerencsejátékkal foglalkozó cég, és alkohol márka nem kerülhet fel a mezekre szponzorként. A politikai szervezetek és az NBA nemzeti partnereinek versenytársai szintén kizártak. A többi vállalat előtt nyitva az ajtó.
Az NBA az első a négy amerikai major sport közül, amelyik engedélyezi a mezszponzorációt. A klubvezetők tartanak a szurkolók negatív reakcióitól, mert nincsenek hozzászokva a reklámokhoz a mezfelületen. Abban bíznak azonban, hogy látva a plusz bevétel okozta pozitív hatásokat, a rajongók hamar elfogadják majd az új helyzetet.
A 2017-18-as szezonban nagyságrendileg 7 milliárd dollár körül alakul majd az NBA teljes bevétele. Adam Silver, a liga első embere, ezért összességében nem is a mezszponzoráción keresztül generált extra jövedelemtől várja az igazán nagy hatást, hanem attól, hogy a szponzorok kommunikációján keresztül még szélesebb közönséghez juthat el az NBA.
Forrás: nba.com