Az ATP World Tour további öt évig meghosszabbította az együttműködését az Emirates légitársasággal. Ezzel a márka a teniszliga premier partnere lett.
Az ATP World Tour a profi férfi tenisz irányító testülete. Számos támogatóval rendelkeznek, együttműködnek többek között a Rolex-szel, a Fedex-szel, a Moet&Chandonnal, a Head pedig a tornák hivatalos teniszlabda partnere.
Az újabb ötéves szerződés, az évente 10 millió dollárosra becsült értékével, az eddigi legjövedelmezőbb az ATP történetében. Zzzel egyidejűleg az Emirates a 2013 óta fennálló platinum partneri státuszából a tornák elsőszámú partnerévé lépett elő. Az Emiratesnek, mint a torna hivatalos légitársaságának és főszponzorának számos előnye lesz a globális marketing jogok használatából. A közel 60 versenyen való erőteljes és konzisztens megjelenéssel fokozhatja láthatóságát, a közvetítések során pedig 800 millió nézőt érhet el. Az együttműködés lehetőséget biztosít a márka számára, hogy a tornákra a kilátogató nézők megtapasztalhassák az Emirates vendégszeretetét, továbbá arra, hogy az évente 325 millió felhasználó által felkeresett hivatalos ATP weboldalon kiterjedt aktivitásokat folytasson.
Az Emirates eddig is aktív szereplő volt a sportban. A labdarúgás világában olyan klubokat támogat, mint a Real Madrid, a Paris Saint-Germain, az AC Milan, valamint az Arsenal, akiknek a stadionját is a márkáról nevezték el. Ezenkívül aktív szponzor még a rögbiben, a krikettben és a motorsportban is.
„Sokat elmond arról, hogy sportágként hol is állunk, amikor egy olyan piacvezető és megbecsült márka, mint az Emirates, aki fontos szereplője a globális sportmarketing piacnak, minket választ. Ez az együttműködés egy hosszútávú elkötelezettséget jelent számukra és a bizalom jele a sportágunk jövőjét illetően. Izgatottan várjuk, hogy folytassuk és továbbfejlesszük az eddig évek alatt felépített együttműködést” – mondta az Chris Kermode az ATP ügyvezetője és elnöke.
Az Emirates számára is nagy lépés a partnerség kiterjesztése az ATP-vel, mert ez lehetőséget biztosít számunkra, hogy a szponzoráción keresztül többmillió szurkolóval lépjenek kapcsolatba világszerte. „Az együttműködést azt teszi különösen relevánssá, hogy az Emirates a torna által látogatott 32 ország 90 százalékába direkt járatokat biztosít. A tenisz ma már egy igazi globális sport, ami igazán értékessé teszi számunkra, hogy növekedjen a tenisz szponzorációs portfóliónk” – nyilatkozta Boutros Buotros, a Fly Emirates vállalati kommunikációért, marketingért és a márkáért felelős alelnöke.
Az ATP World Tour 2016-ban 62 tornát fog szervezni, 31 országban, mind a hat kontinensen. 2015-ben 4,3 millió néző látogatott ki a versenyekre és több mint 880 millió néző követte televíziós közvetítésen keresztül a versenyeket. 2015-ben az ATP World Tour megdöntötte az eddig nézőcsúcsot, amibe már a 2015-ös ATP World Tour döntőt is beleszámolták.
Ez a partneri együttműködés, azt gondolom, jól jelzi, hogy a sportmarketing, a sportszponzoráció milyen módon tudja támogatni, hogy a marketing tényleg értéket jelentsen a befektető cég számára. A cikkben található számok jól érzékeltetik, hogy ezzel a sportmarketing tevékenységgel az Emirates-nek milyen pénzügyi értéket jelent ez az együttműködés. A Coronitát leváltva, most már a dubaji légitársaság a profi férfi tenisz fő szponzora, akinek ezentúl a meccseken is kiemelt helye lesz, mégpedig közvetlenül a háló mind két oldalán. Ez a pozíció a legjobb, csak a főszponzoroknak jár, és tényleg növeli majd a légitársaság jelenlétének az erejét. Ugyanis ez a hely mindig képben van.
forrás: emirates.com, atpworldtour.com