Sportszponzoráció, tenisz — 2015/11/25 at 09:30

Az ATP World Tour az Emirates-szel szárnyal tovább

by

Az ATP World Tour további öt évig meghosszabbította az együttműködését az Emirates légitársasággal. Ezzel a márka a teniszliga premier partnere lett.

Az ATP World Tour a profi férfi tenisz irányító testülete. Számos támogatóval rendelkeznek, együttműködnek többek között a Rolex-szel, a Fedex-szel, a Moet&Chandonnal, a Head pedig a tornák hivatalos teniszlabda partnere.

ATP-World-Tour

Az újabb ötéves szerződés, az évente 10 millió dollárosra becsült értékével, az eddigi legjövedelmezőbb az ATP történetében. Zzzel egyidejűleg az Emirates a 2013 óta fennálló platinum partneri státuszából a tornák elsőszámú partnerévé lépett elő. Az Emiratesnek, mint a torna hivatalos légitársaságának és főszponzorának számos előnye lesz a globális marketing jogok használatából. A közel 60 versenyen való erőteljes és konzisztens megjelenéssel fokozhatja láthatóságát, a közvetítések során pedig 800 millió nézőt érhet el. Az együttműködés lehetőséget biztosít a márka számára, hogy a tornákra a kilátogató nézők megtapasztalhassák az Emirates vendégszeretetét, továbbá arra, hogy az évente 325 millió felhasználó által felkeresett hivatalos ATP weboldalon kiterjedt aktivitásokat folytasson.

Fly Emirates

Az Emirates eddig is aktív szereplő volt a sportban. A labdarúgás világában olyan klubokat támogat, mint a Real Madrid, a Paris Saint-Germain, az AC Milan, valamint az Arsenal, akiknek a stadionját is a márkáról nevezték el. Ezenkívül aktív szponzor még a rögbiben, a krikettben és a motorsportban is.

team-photo-real-madrid-fly-emirates-2014

„Sokat elmond arról, hogy sportágként hol is állunk, amikor egy olyan piacvezető és megbecsült márka, mint az Emirates, aki fontos szereplője a globális sportmarketing piacnak, minket választ. Ez az együttműködés egy hosszútávú elkötelezettséget jelent számukra és a bizalom jele a sportágunk jövőjét illetően. Izgatottan várjuk, hogy folytassuk és továbbfejlesszük az eddig évek alatt felépített együttműködést” – mondta az Chris Kermode az ATP ügyvezetője és elnöke.

Az Emirates számára is nagy lépés a partnerség kiterjesztése az ATP-vel, mert ez lehetőséget biztosít számunkra, hogy a szponzoráción keresztül többmillió szurkolóval lépjenek kapcsolatba világszerte. „Az együttműködést azt teszi különösen relevánssá, hogy az Emirates a torna által látogatott 32 ország 90 százalékába direkt járatokat biztosít. A tenisz ma már egy igazi globális sport, ami igazán értékessé teszi számunkra, hogy növekedjen a tenisz szponzorációs portfóliónk” – nyilatkozta Boutros Buotros, a Fly Emirates vállalati kommunikációért, marketingért és a márkáért felelős alelnöke.

ATP-WorldTour-Emirates-sponsorship

Az ATP World Tour 2016-ban 62 tornát fog szervezni, 31 országban, mind a hat kontinensen. 2015-ben 4,3 millió néző látogatott ki a versenyekre és több mint 880 millió néző követte televíziós közvetítésen keresztül a versenyeket. 2015-ben az ATP World Tour megdöntötte az eddig nézőcsúcsot, amibe már a 2015-ös ATP World Tour döntőt is beleszámolták.

Emirates Net Branding BAWTF Illustration

Valószínűleg így fog kinézni 2016-tól ATP versenyek hálója, két oldalt az Fly Emirates logó (forrás: sportindustry.biz)

Ez a partneri együttműködés, azt gondolom, jól jelzi, hogy a sportmarketing, a sportszponzoráció milyen módon tudja támogatni, hogy a marketing tényleg értéket jelentsen a befektető cég számára. A cikkben található számok jól érzékeltetik, hogy ezzel a sportmarketing tevékenységgel az Emirates-nek milyen pénzügyi értéket jelent ez az együttműködés. A Coronitát leváltva, most már a dubaji légitársaság a profi férfi tenisz fő szponzora, akinek ezentúl a meccseken is kiemelt helye lesz, mégpedig közvetlenül a háló mind két oldalán. Ez a pozíció a legjobb, csak a főszponzoroknak jár, és tényleg növeli majd a légitársaság jelenlétének az erejét. Ugyanis ez a hely mindig képben van.

forrás: emirates.com, atpworldtour.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

napilapok
Sportszemle 2015.11.25.

Friss hírválogatás sportmarketing és sportgazdaság témájú cikkekből.

Close