A sport témájú számítógépes játékokat gyártó EA Sports a számtalan sportklubbal kötött együttműködési megállapodás után a játékvezetőket is behálózta.
Miután a Barcelona a mezének a belső oldalát is értékesítette, senkinek sem lehet kétsége afelől, hogy a sportban minden felület értékesíthető. A játékvezetőkkel mégis óvatosan bánnak a cégek, mert a sport független szereplőit nehéz a marketingkommunikációban felhasználni, valamint szeretnék elkerülni azokat a vádakat, hogy a közös szponzor miatt lenne részrehajló az egyik csapat számára a bíró.
Az Electronic Arts az EA Sports márkáján keresztül mégis belevágott: a Professional Game Match Officials Limiteddel [PGMOL] kötött hosszú távú szerződésének köszönhetően az angol játékvezetők szponzora lett. Az EA Sports logó közel 2.700 Premier League, FA kupa és Football League mérkőzés során lesz látható a játékvezetők és asszisztenseik mezén. A PGMOL a játékvezetők edzési és képzési lehetőségeinek fejlesztését kívánja biztosítani a 2018-19-es szezon végéig tartó együttműködés során.
Az EA Sport tulajdonosa az Electronic Arts, amely a videojáték-ipar egyik vezető fejlesztő és kiadó cége. A vállalat rengeteg sportklubbal és sportszervezettel – többek között a Premier Leauge, a Primera Division, az NHL, az NFL kötelékéből – áll szerződésben, és a számítógépes programjaiban a játékosok arcát, mozgását 3D szkennelési technológiával teszi élethűvé.
Forrás: premierleague.com
1 hozzászólás
Pingback: Minden eddiginél élethűbb lesz az angol foci a FIFA 15-ben | Sportsmarketing