Rio de Janeiróban tartották a Brazuca, a jövő évi brazíliai futball világbajnokság labdájának hivatalos bemutatóját.
A labda a közösség bevonásával kapta a nevét: 2012 szeptemberében több mint egymillió brazil vett részt a szavazáson, amelyen a Brazuca fölényes győzelmet [77,8%] aratott a Bossa Nova és a Carnavalesca elnevezésekkel szemben. A „brazuca” kifejezés jelentése „brazil” és átvitt értelemben a brazil életstílusra utal. A színek és a panelek szalag formája a brazilok által gyakran hordott, tradicionális színes karkötőket szimbolizálja, ugyanakkor utal a brazil futball vidám vibrálására is.
A brazuca belsőjénél és külsőjénél használt technológia a Tango 12 [UEFA Európa-bajnokság 2012], a Cafusa [FIFA Konföderációs Kupa 2013], és az UEFA Bajnokok Ligája hivatalos meccslabdájának elemeit egyesíti. A szerkezeti újdonság, az egyedi szimmetrikusság, a hat különálló különböző felület jobb aerodinamikai tulajdonságai még jobb tapadást, labdakezelést és stabilitást tesznek lehetővé.
A Brazucát a FIFA hivatalos meccslabdákra vonatkozó szigorú előírásai szerint két és fél évig tesztelték a világ 10 országának 600 játékosával – köztük 30 profi és válogatott futballistával. A tesztelésben topklubok – AC Milan, Bayern München, Palmeiras és Fluminense –, valamint neves futballisták – Messi, Iker Casillas, Bastian Schweinsteiger és Zinedine Zidane – vettek részt. A labdát nemzetközi versenyeken többféle mintával is kipróbálták, így a FIFA U21-es világbajnokságon, valamint 2013 februárjában a Svédország-Argentína barátságos mérkőzésen.
Az adidas az „All In or Nothing” elnevezésű világbajnoki kampány részeként invitálta a játékosokat és szurkolókat a Brazuca hivatalos bemutatójára, ahol megjelent Clarence Seedorf és Cafu is. A marketingakció része az is, hogy a december 3-án Brazíliában született gyerekek ingyen kapnak egy-egy Brazucát.
Elindult a Twitteren az @brazuca is, ahol a szurkolók a labda szemszögéből tudnak ráhangolódni a FIFA világbajnokságra, végigkövetve a labda világkörüli útját. A tweetek célja, hogy bemutassa a labda utazását, amelynek során a nagy futballnemzetek hírességei és játékosai is kipróbálhatják. A játékszer kiemelkedő kulturális rendezvényeken is megjelenik, mielőtt júniusban visszaérkezik Brazíliába az első mérkőzésre.
1970 óta az adidas gyártja minden világbajnokság labdáját, és a cég 2030-ig meghosszabbította FIFA-val kötött együttműködési szerződését, amely a meccslabda kialakítását is magában foglalja.
Forrás: adidas.com, fourfourtwo.hu
1 hozzászólás
Pingback: Világkörüli úton a világbajnokság labdája | Sportsmarketing