Sportmarketing, vívás — 2013/08/02 at 12:00

A MOL Vívó Világbajnokság kommunikációja

by

Régebben aktív felhasználója voltam a Honfoglaló nevű internetes, stratégiai játéknak, ami nem mellesleg az egyik legjobb ilyen típusú szórakozási forma. Széles látókört igényel és számos hasznos információval szolgál, amellett, hogy komoly versenyt generál a játékosok között, bajnokságokkal, nyereményekkel. De, hogy kapcsolódik ez egy sportos esemény kommunikációjához?

Magyarország egy újabb világesemény szervezője és házigazdája lesz az augusztus 5-én kezdődő MOL Vívó Világbajnokságnak köszönhetően. Ennek keretében a kommunikációért felelős szakembereknek a legnagyobb feladata, hogy a lehető legtöbb emberhez eljuttassák az információt, hogy: „Emberek, itt bizony vívó világbajnokság van!” Meglepetésre, ez a tevékenység kiemelkedően jó irányba halad!

A szervezők ezúttal számos csatornát vettek igénybe, ami az információáramlást illeti. A VB hivatalos reklámja többnyire tetszést nyilvánított ki az emberekből és jelentős népszerűségre tett szert, még a nemzetközi sajtóban is. Ezen felül a Facebookon [több mint 1300 követővel] és a Twitteren is jelen van a rendezvény, ahol az érdeklődők első kézből és frissen kapják a legújabb híreket. Az esemény honlapja is designos, XXI. századi, ahol ugyancsak teljes körű tájékoztatásban részesülhetünk.

Az offline és az online médiában, óriásplakátokon és a mozikban is látható a VB reklámja, amihez Szilágyi Áron, olimpia bajnokunk nagyon jó választásnak bizonyult. A világbajnokság immáron a GUIDE@HAND Budapest mobilapplikáción is elérhető, amin keresztül az aktuális részletek, események ingyenesen tölthetők le iOS és Android platformokra egyaránt.

Az átlagos, ún. ATL [above the line] csatornákon kívül, a szervezők gondoskodtak a BTL [below the line] kommunikációról is, ami jelentős fejlődés a magyar rendezvényszervezés életében. Felfedezhető kezdeményezés a merchandising termékek értékesítése, illetve a fogyasztók által vezérelt, ún. consumer generated marketingre is akad kiváló példa a „plakátkampány” keretében, ahol számos kreatív pályázat tekinthető meg.

Ezen felül kuriózumnak számít a Magyar Vívó Szövetség és a már emlegetett Honfoglaló online játék közös nyereményakciója, ahol a VB-hez kapcsolódóan különszobás bajnokságok indíthatók víváshoz köthető témakörökben. A kiemelten szereplő játékosok értékes nyereményekkel gazdagodhatnak. A próbálkozások számából és a ranglistából is látható, hogy az akció jó ötlet volt, mivel igen sokan próbálják ki magukat a különböző játékokban. További információ itt olvasható!

Örülök, hogy végre egy rendezvény esetén is sikerült túllépni a leírt sémákon és ennek köszönhetően sikerült ténylegesen megvalósítani olyan egyedi ötleteket, amik unikumnak számítanak. Gratulálok hozzá, csak így tovább!!!

Forrás: fencing2013.hu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Sportszemle 2013.08.02.

Friss hírválogatás sportmarketing és sportgazdaság témájú cikkekből.

Close