olimpia, rövidhír, Sportmarketing — 2012/03/20 at 08:00

750 millió dollár bevételt terveznek a merchandisingból a riói olimpián

by

A 2016-os riói olimpia szervezői útjára indították a rendezvény licensz-programját. A hivatalos termékek értékesítéséből 750 millió dollár jövedelemmel számolnak.

Rio de Janeiro Modern Művészetek Múzeumában hirdették ki a rendezők a 2016-os játékok licensz-programját. A több mint 150 vállalat érdeklődésére számot tartó eseményt Carlos Nuzman, a 2016-os riói olimpia szervezőbizottságának elnöke vezette. „Az Olimpiai és Paralimpiai Játékok a világ legismertebb márkái közé tartoznak. Egyedülálló kapcsolódási lehetőséget kínálunk ezekhez a brandekhez a cégeknek, ráadásul a termékeiket végül a lausanne-i Olimpiai Múzeumban is kiállítjuk a játékok ereklyéi között” – mondta Nuzman.

Azon kívül, hogy fontos bevételi forrás, az olimpia licensz-programja komoly üzleti lehetőséget teremt olyan szektoroknak, mint a ruhaipar, a játékipar, vagy a kiskereskedelem, továbbá elősegíti a lakosság társadalmi együttműködését az ötkarikás játékokkal kapcsolatban. A Rio 2016 szervezőinek célja legalább 60 szerződött vállalat elérése, 12 ezer termékkel és 6 ezer árusítóhellyel. 2014 és 2016 között több mint 150 hivatalos olimpiai üzletet nyitását tervezik reptereken, bevásárlóközpontokban, hotelekben, illetve a játékok versenyhelyszínein és az olimpiai faluban. A boltok 80 százaléka Rióban lesz, a többi pedig az ország kulcsterületein. Szintén szerepel az elképzelések között egy megastore építése, amely Barzília egyik leghíresebb turistacélpontján, a Copacbana tengerparton kapna helyet.

A licensz-programba a 2016-os Olimpiai és Paralimpiai játékok és a brazil olimpiai csapat jelképei kerülnek be. A piktogramokat jövőre, míg a kabalafigurákat 2014-ben mutatják be. Az első hivatalos termékekhez a nyári londoni olimpia során, a Brazil Házban lehet majd hozzájutni. Először a gyűjtőknek szóló ereklyék – érmék, kitűzők, bélyegek – kerülnek forgalomba, ezután következnek a ruhadarabok, amelyektől a merchandising bevételek felét remélik, végül a játékok, írószerek és a háztartási kellékek. A szervezők bíznak abban, hogy sikerül olyan ikonikus terméket találniuk, mint a 2010-es vancouveri téli olimpia piros, egyujjas kesztyűje.

Forrás: insidethegame.biz

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Franklin Foer: A világ fociszemmel

Franklin Foer megkísérli napjaink kulcsfontosságú jelenségeit - társadalmi és vallási feszültségek, anarchia, maffia, politikai anomáliák - provokatívan újszerű perspektívából: a...

Close