Sportmarketing, többféle sportág — 2011/08/06 at 18:56

Újdonság: TOP 100 magyar sport Facebook oldal

by

Amint azt tegnap már Facebookon megírtuk: a Social Times-szal együttműködve elkészítettük a TOP 100 magyar sport Facebook oldal listáját.

A Social Times-on hosszú ideje figyelemmel követhető a magyar Facebook oldalak abszolút TOP listája, amelyen eddig is szerepeltek a legnépszerűbb sport oldalak. Azonban ahhoz, hogy átfogó és pontos képet kapjunk a területre vonatkozóan, szükség volt egy tematikus TOP lista összeállítására. A Social Times-szal összefogva sikerült ezt létrehoznunk. A TOP 100 magyar sport Facebook oldal listájának első helyén Puskás Ferenc oldala található több mint 110 ezer rajongóval, második a 102 ezer követővel rendelkező Nemzeti Sport, harmadik a Sport TV 62 ezerrel. Labdarúgó legendánk és az ország legkedveltebb sportmédiumai után következi az első olyan oldal, amely aktív sportolóé, nevezetesen Dzsudzsák Balázsé. Érdekesség, hogy a 31 ezer rajongóval rendelkező oldal nem a hivatalos Dzsudzsák Facebook oldal, ez utóbbi alaposan lemaradva, 4 ezer követővel a lista 25. helyén áll.

Az adatokat összehasonlítva az abszolút TOP listával, láthatjuk, hogy a magyar sport Facebook oldalak messze elmaradnak az élmezőnytől: a stand up előadó Kiss Ádámot például több mint 310 ezren lájkolják. A nemzetközi sport oldalak globális elérésük miatt külön kategóriát képviselnek, ezért talán nem is helytálló a Barcelona, a Manchester United, vagy a Real Madrid 17-18 millió követőjét alapul venni.A lista összeállítása előtti feltételezésünk beigazolódott: sajnos hazánkban a sport nem tart lépést a közösségi médiával. Különösen kiábrándító a helyzet a klubokat, szövetségeket, valamit a sportolók egyéni profiljait illetően. Lehetne azzal védekezni, hogy a mennyiségi elérés helyett a minőségi bevonás a fontosabb, de ezen a téren sem sokkal jobbak a tapasztalataink. Bőven van tehát növekedési potenciál a magyar sport Facebook oldalakban. Reméljük, hogy ez a kezdeményezés is hozzájárul ahhoz, hogy Magyarországon a sport felismerje és kiaknázza a közösségi média adta lehetőségeket.

2 Comments

  1. A profiboksz.hu kimaradt a szórásból, a maga 639 rajongójával:
    http://www.facebook.com/profiboksz.hu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Foursquare-szerű játékot indít az Npower az angol szurkolóknak

Az Npower kreatív közösségi média játékkal aktiválja névadó szponzorációját az angol Football League-ben: a szurkolók egy Foursquare-szerű platformon mutathatják meg...

Close