A brit Margeaux Matrix kutatása szerint eddig a Red Bull energiaital a legtöbb médiajelenlétet kapó márka a Forma 1 idei sorozatában. Nem véletlen, hogy a Formula Money mérései magasan neki tulajdonítják a legnagyobb reklámértéket is.
A Red Bull logója négy versenyautón szerepel a száguldó cirkuszban, amelynek köszönhetően a szezon első 15 nagydíján 4 óra 27 percet volt látható a képernyőn a közvetítések során. Ennél többet csak a sorozat hivatalos nemzetközi partnere, a kizárólagos megjelenési felületekkel és exkluzív marketingjogokkal rendelkező elektronikai óriás, az LG szerepelt [11 óra]. Összehasonlításképpen a Ferrari mindössze 52 percet kapott eddig.
Az osztrák energiaital márka két csapatnak is a partnere, a Red Bull és a Toro Rosso két-két autója köröz futamról futamra a jól ismert vörös bikákkal díszítve. A Red Bull 2005 óta évente 135 millió dollárt költ saját néven futó első számú istállójára.
A szponzoráció több szempontból is pozitívan hat a márka észlelésére. Egyrészt a Red Bull annak ellenére tudta 1,2 százalékkal növelni értékesítését az amerikai piacon, hogy az üdítőitalok szegmense összességében 2,1 százalékkal szűkült. Ennek eléréséhez mintegy 4 milliárd doboz energiaitalt kellett eladniuk.
Másrészt a Red Bull egy másik felmérésben is az élen végzett. A Formula Money reklámértéket kalkulál azoknak a márkáknak a számára, amelyek hirdetései a versenyautókon szerepelnek. A becsült reklámérték a márka vizuális elemeinek médiajelenlétén és a versenyautóknak a futamok során nyújtott teljesítményén alapul. A csapattulajdonos Red Bullt jócskán leszakadva követik az „egyszerű” szponzoráló márkák, amelyek közül a Vodafone teljesített a legjobban.
[A táblázatban a számok millió dollárban értendők]
A Forma 1 legnagyobb értékkel bíró autóreklámjai 2010-ben |
|||
---|---|---|---|
Márka | Csapat | Becsült reklámérték |
|
1. | Red Bull | Red Bull, Toro Rosso | 152 |
2. | Vodafone | McLaren | 46,3 |
3. | Santander | Ferrari | 36,9 |
4. | Petronas | Mercedes | 35,2 |
5. | Renault | Renault, Red Bull | 30,7 |
6. | Kingfisher | Force India | 21,5 |
7. | Total/Elf | Red Bull, Renault | 18,9 |
8. | Shell | Ferrari | 9,6 |
9. | Mobil 1 | McLaren | 8,0 |
10. | Johnnie Walker | McLaren | 6,9 |
11. | Virgin | Virgin | 6,2 |
12. | Whyte & Mackay | Force India | 6,1 |
13. | Philips | Williams | 6,0 |
14. | Marlboro | Ferrari | 5,7 |
15. | Mercedes | Mercedes, McLaren | 5,6 |
Forrás: margaux-matrix.com, thepaddockmagazine.com
1 hozzászólás
Pingback: A Forma 1 sikereknek köszönhetően szárnyal a Red Bull | Sportsmarketing