A Red Bull a legnagyobb reklámértékkel bíró márka a Forma 1-ben

by

A brit Margeaux Matrix kutatása szerint eddig a Red Bull energiaital a legtöbb médiajelenlétet kapó márka a Forma 1 idei sorozatában. Nem véletlen, hogy a Formula Money mérései magasan neki tulajdonítják a legnagyobb reklámértéket is.

Red Bull Forma 1 versenyautóA Red Bull logója négy versenyautón szerepel a száguldó cirkuszban, amelynek köszönhetően a szezon első 15 nagydíján 4 óra 27 percet volt látható a képernyőn a közvetítések során. Ennél többet csak a sorozat hivatalos nemzetközi partnere, a kizárólagos megjelenési felületekkel és exkluzív marketingjogokkal rendelkező elektronikai óriás, az LG szerepelt [11 óra]. Összehasonlításképpen a Ferrari mindössze 52 percet kapott eddig.
Az osztrák energiaital márka két csapatnak is a partnere, a Red Bull és a Toro Rosso két-két autója köröz futamról futamra a jól ismert vörös bikákkal díszítve. A Red Bull 2005 óta évente 135 millió dollárt költ saját néven futó első számú istállójára.
A szponzoráció több szempontból is pozitívan hat a márka észlelésére. Egyrészt a Red Bull annak ellenére tudta 1,2 százalékkal növelni értékesítését az amerikai piacon, hogy az üdítőitalok szegmense összességében 2,1 százalékkal szűkült. Ennek eléréséhez mintegy 4 milliárd doboz energiaitalt kellett eladniuk.
Másrészt a Red Bull egy másik felmérésben is az élen végzett. A Formula Money reklámértéket kalkulál azoknak a márkáknak a számára, amelyek hirdetései a versenyautókon szerepelnek. A becsült reklámérték a márka vizuális elemeinek médiajelenlétén és a versenyautóknak a futamok során nyújtott teljesítményén alapul. A csapattulajdonos Red Bullt jócskán leszakadva követik az „egyszerű” szponzoráló márkák, amelyek közül a Vodafone teljesített a legjobban.
[A táblázatban a számok millió dollárban értendők]

A Forma 1 legnagyobb értékkel bíró autóreklámjai 2010-ben

Márka

Csapat

Becsült reklámérték

1.Red BullRed Bull, Toro Rosso152
2.VodafoneMcLaren46,3
3.SantanderFerrari36,9
4.PetronasMercedes35,2
5.RenaultRenault, Red Bull30,7
6.KingfisherForce India21,5
7.Total/ElfRed Bull, Renault18,9
8.ShellFerrari9,6
9.Mobil 1McLaren8,0
10.Johnnie WalkerMcLaren6,9
11.VirginVirgin6,2
12.Whyte & MackayForce India6,1
13.PhilipsWilliams6,0
14.MarlboroFerrari5,7
15.MercedesMercedes, McLaren5,6

Forrás: margaux-matrix.com, thepaddockmagazine.com

One Comment

  1. Pingback: A Forma 1 sikereknek köszönhetően szárnyal a Red Bull | Sportsmarketing

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

A Sharp a Manchester United szurkolókat szponzorálja

A klubnál 700 millió font adósságot felhalmozó tulajdonosok, a Galzer család távozását követelő szurkolói csoport kreatív módon szeretné elérni célját....

Close