autósport, rövidhír, Sportgazdaság — 2011/10/18 at 15:01

A Forma 1 sikereknek köszönhetően szárnyal a Red Bull

by

A csapatfőnök Chris Horner nyilvánosságra hozta a Red Bull Racing 2010-re vonatkozó pénzügyi adatait, amely szerint 2,8 millió font adózás előtti profitot értek el a számukra dupla bajnoki címet hozó évben.

2010-ben tarolt a Red Bull a Forma 1-ben: Sebastian Vettel egyéni világbajnoki címe mellé a konstruktőröknek szóló világbajnoki címet szintén begyűjtötték. A csapat versenypályán elért sikerei hozták magukkal a gazdasági eredményeket is. A Red Bull Racing legfrissebb pénzügyi jelentése szerint 2010-ben 2,8 millió font adózás előtti profitot értek el, amelynek 75 százaléka származik a száguldó cirkuszhoz kapcsolódó tevékenységükből.

A csapat két pilótájának remek szereplése nagyban hozzájárult a bevételek emelkedéséhez. Sebastian Vettel és Mark Webber összesen kilenc futamgyőzelemnek örülhetett, amely a sportsikeren kívül nagyjából 56 millió font pénzdíjat jelentett. A kiváló teljesítmény felkeltette a szponzorok érdeklődését is, a Pepe Jeans, az LG és az FXDD mind a tavalyi év során csatlakozott a Red Bull Racing partnereihez. A pénzdíjakból és a szponzoroktól származó jövedelem együttesen 20 százalékkal volt magasabb az egy évvel korábbi összegnél.

A jó teljesítmény következtében a csapat kiadásai szintén nőttek, mivel több bónuszt kellett kifizetni pilótáknak és technikusoknak. A Forma 1-ben érvényben lévő költségkorlátozásról szóló egyezménynek [Resource Restriction Agreement – RRA] köszönhetően azonban a Red Bull Racing kiadásai nem szálltak el a fejlesztések során, így sikerült profitot realizálniuk.

A költségek ellenőrzés alatt tartásának és a külső források nbővülésének köszönhetően a csapat fenntartása egyre kevesebb pénzébe kerül a Red Bull csoportnak: amíg 2009-ben az energiaitalgyártó anyacég fedezett a Red Bull Racing 132 millió fontra rúgó költségeiből 96,9 millió fontot, addig 2010-ben ez az arány 50 százalék alá szorult.

A Red Bull Forma 1-re költött pénze ugyanakkor a Formula Money kimutatása alapján már meg is térült. A száguldó cirkuszban jelen lévő márkák vizuális elemeinek televíziós megjelenésén és a versenyautóknak a futamok során nyújtott teljesítményén alapuló reklámérték számítás szerint ugyanis a Red Bull közel 220 millió fontra becsült médiajelenlétet kapott az F1 2010-es sorozatában.

A Red Bull Racing gazdasági adatai az idei évre vonatkozóan várhatóan még jobbak lesznek, hiszen Sebastian Vettel és a csapat is megvédte világbajnoki címét, több futamgyőzelmet aratva mint tavaly. Ráadásul tovább javíthatnak a statisztikákon, mert három verseny még hátra van a szezonból.

Forrás: pitpass.com
Képek: Red Bull/Getty Images

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

A Manchester City a Premier League klubok közül elsőként szerződött a Youtube-bal

A Manchester City az első angol klub, amelyik tartalomra vonatkozó speciális szerződést kötött a videómegosztó óriással és egyedi YouTube-csatornát üzemeltethet.

Close