labdarúgás, Sportmarketing — 2010/02/12 at 16:43

A Puma kórusa

by

Vasárnap Valentin nap. De vasárnap van a kedvenc csapatunk meccse is… Hogyan adjuk kedvesünk tudtára, hogy csak a mérkőzés után vagyunk kaphatók a romantikára? A Puma segít ebben.

A Puma marketing csapata megint hozta kreatív formáját: olyan személyre szabható videóüzenetet készítettek Valentin nap alkalmából, amelyen angol futball szurkolók egy csoportja énekel szerelmes dalt. A pumahardchorus.com oldalon keresztül küldhető el a kétperces rövidfilm, miután a küldő és a fogadó nevének megadásával személyessé tettük.

Az ötlet kreatív, a megvalósítás tökéletes. A karakterek teljesen hitelesek, hiszen valódi szurkolók láthatók a felvételen: a Tottenham Hotspur egyik ultra-csoportjának a Yid Army-nak a tagjai. Brit öltözködési stílus, londoni akcentus jellemzi őket. A helyszín valószínűleg a törzshelyük, egy igazi londoni pub az elmaradhatatlan szőnyegpadlóval, sötét fa uralta belső térrel, pintes poharakkal. A dal, amit énekelnek a Savage Garden Truly, Madly, Deeply című slágere.

Az, hogy ez a Puma Valentin napi marketingakciója csak az előadás végén derül ki. Addig egyedül a szív és a focilabda közé egyenlőségjelet tevő póló felvillanása sejtet valamit az üzenetből. A dal végeztével jelenik meg a Puma logó, mellette az afrikai kontinens stilizált képével – idén a labdarúgás központja Afrika a már lezajlott Afrikai Nemzetek Kupájával és a nyári dél-afrikai világbajnoksággal. Majd az elmaradhatatlan: „Boldog Valentin napot! Szeretlek” felirat, természetesen a stadionok eredményjelzőit idéző stílusban. A kisképernyőn futó film alatt a feladó neve olvasható, és az, hogy „Szeret téged. Majdnem annyira, mint a labdarúgást.”

A videóüzenet megjeleníti a megadott címzettet és a feladót, valamint további személyes gondolatok, kedvességek fűzhetők hozzá. Elküldhető Facebookon, vagy e-mailen.

Úgy gondolom, nagyon jó ötlet kihasználni a vasárnapra – meccsnapra – eső Valentin nap nyújtotta viccelődés lehetőségét. A Puma jelenléte nem tolakodó, csak a film végén fedik fel magukat, amikor már hatott a poén, átragadt a kedvesség. Viszont akkor nagyon hatékonyan, profin, a szerelem-labdarúgás-Puma pozitív asszociáción keresztül, és kicsit előretekintve a várva várt nyári eseményekre tett utalással.

A filmnek egyébként van olasz változata is, amelynek kivitelezésére igazak az itt leírtak. Az ötlet ugyanaz, a különbség annyi, hogy a videóüzenetet olaszosították az angol nyelv – olasz nyelv, Tottenham szurkolók – Lazio drukkerek, angol stílus – olasz temperamentum, Savage Garden: Truly, Madly, Deeply – Umberto Tozzi: Ti Amo cserékkel.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Blatter felszólalt az Afrikával szembeni előítéletek ellen

A Nemzetközi Labdarúgó Szövetség [FIFA] elnöke a házigazdákkal szembeni tiszteletlenségnek nevezte az Afrika ellenes kritikákat, amelyek a nyári labdarúgó világbajnokság...

Close