Kimaradt a sportszergyártók óriási pénzköltési háborújából a Puma az idei labdarúgó világbajnokság során, mégis felülmúlták az értékesítési adatok a cég előzetes terveit.
A német sportszergyártó lecsupaszított kampánnyal vágott neki a futball-vb-nek, azonban a szponzorált válogatottjaik – többek között Olaszország, Chile és az afrikai csapatok – népszerűségének és a márkanagyköveteik – például Mario Balotelli és Cesc Fabregas – kedveltségének köszönhetően mindez az értékesítésben nem mutatkozott meg. A sikert fokozta a világbajnokságra kiadott Puma Tricks cipősorozat könnyű megkülönböztethetősége a televíziós közvetítésekben, ugyanis különböző színű stoplisok alkottak egy párt.
2014 második negyedévében a labdarúgáshoz kapcsolódó felszerelésekből befolyt jövedelem elérte a 241 millió eurót, amely 6,2 százalékos ugrást jelent az előző időszakhoz képest. Ráadásul a mezek és relikviák szolgáltatták a Puma teljes forgalmának több, mint egyharmadát.
A Puma egy újrapozícionálási folyamaton esik át, ezért sem helyeztek különösebb hangsúlyt a labdarúgó világbajnokságra. A német sportszergyártó augusztusban induló és egészen a 2016-os riói olimpiáig tartó „Forever Faster” kampánya a teljesítménnyel kapcsolatos értékekre fókuszál. A promócióban kiemelt szerepet kap Usain Bolt, valamint a Premier League-ben szereplő Arsenal futball klub, amely a legújabb nagy fogás a Puma szponzori portfólijában.
Forrás: marketingweek.co.uk