labdarúgás, Sport PR, Sportgazdaság, Sportmarketing — 2010/01/04 at 11:10

Gondolkodásmódbeli különbség

by

A 2008. december 28-i Nemzeti Sportban egy hosszabb interjú olvasható Vermes Péterrel, az amerikai Kansas City Wizards futballcsapat edzőjével. Érdemes a teljes beszélgetést elolvasni, de két részletet mindenképp szeretnék kiemelni, mert számomra nagyon szimpatikus az a gondolkodásmód és hozzáállás, amellyel Vermes Péter nyilatkozik az adott kérdésekben.

Vermes Péter az Egyesült Államokban látta meg a napvilágot 1956-ban kivándorló szülők gyermekeként. Közel hetvenszeres amerikai válogatott, játékosként részt vett az 1988-as olimpián és az 1990-es világbajnokságon, 1991-ben pedig Arany-kupát nyert. Az Egyesült Államokon kívül Hollandiában, Portugáliában és kilenc mérkőzés erejéig Magyarországon, a Rába ETO-ban profiskodott. Jelenleg a 2009-es bajnokságban az MLS [Észak-amerikai Labdarúgó Bajnokság] 13. helyén végző Kansas City Wizards vezetőedzője.

Vermes Péter, a Kansas City Wizards vezetőedzője

Az első interjú részlet, amelyet kiemelnék David Beckham és az Egyesült Államok labdarúgásának kapcsolatával, illetve a játékosnak a Los Angeles Galaxy és az AC Milan közötti ingázásával foglalkozik.

NS: Ha futball az Egyesült Államokban, akkor David Beckham. Nagyon unja már a tíz esetből kilencszer előbukkanó képzettársítást?
V.P.: Ellenkezőleg. Pénzben kifejezhetetlen az az érték, amellyel Beckham hozzájárult az MLS népszerűsítéséhez. Nemcsak a Los Angeles Galaxy, hanem az Egyesült Államok futballjának egésze számára is hatalmas sikertörténet az angol sztár itteni szereplése. És szerintem az sem kudarc, hogy visszatér a Milanba – ez is csak az MLS versenyképességét bizonyítja.”

A második interjú részletben Vermes Péter a hazai labdarúgásban kialakult állapotokról vázolja véleményét. Neki egyébként volt alkalma közelről is megismerni a magyar bajnokság tulajdonosi viszonyait, hiszen tárgyalt George F. Hemigwayjel, a Honvéd tulajdonosával, és korábban a Vasashoz is ellátogatott már.

„A magyar és az amerikai bajnokság között az a legnagyobb különbség, hogy amíg nálunk a tizenhat klubot tulajdonló tizennégy cégcsoport közösen építi az MLS-t és harcol a liga érdekében, addig Magyarországon a tizenhat csapat tizenhat tulajdonosa egymással acsarkodik. Nem közös célokért küzdő partnert, hanem ellenfelet lát a másikban.”

Különösebb kommentárt nem fűznék a nyilatkozatokhoz. Azt hiszem, mindkét gondolat önmagáért beszél és kifejezi azt a hozzáállást, amit példaértékűnek tartok.

Forrás: Nemzeti Sport, 2009. december 28., hétfő, 2-3. oldal

One Comment

  1. Pingback: Ingyen kapott stadion névadói jogot a Livestrong alapítvány | Sportsmarketing

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Winter Classic

Bár a Winter Classic név azt sejteti, hogy a jégkorongsport egyik legnagyobb érdeklődésre számot tartó eseménye komoly hagyományokkal rendelkezik, valójában...

Close