labdarúgás, Sportmarketing — 2009/03/12 at 22:20

A Beckham márka tovább marad Milánóban

by

David Beckham eredetileg csak a téli szünetét szerette volna az AC Milan csapatánál tölteni. A Los Angeles Galaxy játékosa kölcsönszerződése szerint januártól március elejéig költözött volna Milánóba, a rosszmájúak szerint csupán azért, mert ott olyan idősebb játékosok mellet, mint Paolo Maldini és Filippo Inzaghi, fiatal suhancnak érezheti magát.

A hivatalos indoklás viszont úgy szólt, fontos számára, hogy játékban maradjon az MSL [Észak-amerikai Labdarúgó Bajnokság] szünete alatt, mert csak így számíthat arra, hogy Fabio Capello továbbra is figyelembe vegye őt az angol válogatottnál. Ez annyira jól sikerült neki, hogy rendszeresen kezdő a Milanban, Capello is számít rá az angol válogatottban – igaz újabban csak a kispadon – és hosszú huzavona után a piros-feketéknek sikerült elérni az amerikaiaknál, hogy Beckham a szezon végéig maradhasson.

Beckham

Noha Beckham csupán egy fél idényre csatlakozott a milánóiak keretéhez, nem kétséges, hogy a csapat játékán kívül pozitív hatással van a jegyeladásokra, a közvetítési jogok értékesítésére, a szponzori szerződésekre és az ajándéktárgyak értékesítésére, sőt a jótékonysági rendezvényeknek is kedvelt díszvendége.

Az év elején a Milan sorra játszotta a bemutató mérkőzéseket, egyet az arab emirátusokbeli edzőtáborban, majd Hannoverben, Glasgowban a Rangers ellen és Dohában is, amíg ez nem ment az eredmények rovására. Miután kiestek az UEFA Kupából, és a bajnoki cím reményei is szertefoszlottak, a vezetőség lemondta a hátralévő lekötött barátságos meccseket, hogy legalább a biztos Bajnokok Ligáját érő helyezést elérjék. Javulni látszik a helyzet, mert úgy néz ki, hogy április második felében Beckhammel az élen Budapestre látogat a csapat, hogy megmérkőzzön a magyar ligaválogatottal.

„A Beckham márka még mindig egy globális jelenség, és vonzereje a közép-keleti és ázsiai piacokon a jelenlegi gazdasági nehézségek ellenére is 10 millió fontot jövedelmezhet az AC Milan számára, mindezt egy néhány hónapos tartózkodásért. A világ legjobb labdarúgói közül sokan képviselték már a vörös-feketéket, de Beckham egyedülálló ha globális hatásról van szó” – kommentálta Beckham Milánóba költözését Simon Chadwick professzor, a Coventry Egyetemen található Sport Nemzetközi Üzleti Központjának alapítója és igazgatója, aki a Weber Shandwick Sport nevében nyilatkozott a Sportbusiness-nek.

2 Comments

  1. Pingback: Gondolkodásmódbeli különbség | Sportsmarketing

  2. miert ne:)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*