A koronavírus-járvány okozta kihívásokra a nemzeti lottótársaság több új termék felgyorsított bevezetésével válaszol a következő időszakban, ezek közül az első a három hónap alatt elindított e-sport fogadás.
A Szerencsejték Zrt. új, innovatív termékkel, az e-sport fogadással bővíti sportfogadási piacait. Az új termék indításának célja – összhangban a sportfogadás globális trendjeivel – a cég termékportfóliójának bővítése, az új játékosigények kielégítése és a cég versenyképességének növelése.
Az e-sportok ugyanolyan elemeket tartalmaznak, mint bármelyik hagyományos sport – értelmezhető benne pl. a játékrész eredmény, végeredmény, egyéni teljesítmény -, ezért teljes egészében érvényesek a klasszikus sportfogadás szabályai ezen a területen is. Fogadási mechanizmusa szintén megegyezik a sportmérkőzésekével, így biztosított a közös fogadás is játékosok számára. Ugyanolyan módon lehet fogadni egy szervezett bajnokságon belüli e-sport mérkőzésre, mint például egy Bajnokok Ligája futballmérkőzésre.
A Tippmix és a Tippmixpro fogadási rendszerében a 11 legnépszerűbb hagyományos e-sportjáték 81 piaccal, illetve a szimulátor típusú bajnokságok esetében további 3 sportág számos piaccal vált fogadhatóvá.
Hagyományos e-sport játékok:
- Counter Strike: Global Offensive – [belső nézetű lövöldözős játék – FPS]
- Dota 2 – [online csatateres játék – MOBA]
- League of Legends – [online csatateres játék – MOBA]
- Call of Duty – [belső nézetű lövöldözős játék – FPS]
- Overwatch – [belső nézetű lövöldözős játék – FPS]
- Rainbow 6: Siege – [belső nézetű lövöldözős játék – FPS]
- Starcraft II – RTS, stratégiai játék
- Arena of Valor – [online csatateres játék – MOBA]
- King of Glory – [online csatateres játék – MOBA]
- Heathstone – virtuális kártyajáték
- Rocket League – repülő rakétautók futballcirkusza
Szimulátorok:
- FIFA20 – virtuális futball
- NBA 2K – virtuális kosárlabda
- NHL 2K – virtuális jégkorong
Az e-sport fogadás ma már a globális fogadási piac egyik legnépszerűbb és legdinamikusabban bővülő szegmense. A Covid-19 járvány alatti időszakban az élő sportesemények kínálatának beszűkülésével egyidőben nemzetközi felmérések alapján többtízszeresére nőtt az e-sport fogadás forgalma az első 6 hétben a legnagyobb nemzetközi sportfogadási oldalakon. A vírusidőszak a hagyományos e-sportok népszerűségét kiteljesítette, és a szimulátor típusú játékok előre nem várt robbanásszerű térnyerése következett be. Az e-sport fogadás bevezetése a Szerencsejáték Zrt. kínálatába egy koronavírushoz hasonló, váratlan helyzetben azonnal legális, vonzó és modern alternatívát kínál a hazai fogadók számára.
Mivel a League of Legends, a Dota 2 és a CS:GO teszi ki a nemzetközi e-sport fogadási forgalom túlnyomó részét, ennek megfelelően a Szerencsejáték Zrt. kínálatában is ez a három játék jelenik meg a legtöbb fogadási piaccal, valamint ezen e-sport játékok esetében elérhető a mérkőzés előtti fogadás mellett az élő fogadás is, a fogadási élményt pedig a Tippmixpro oldalán követhető élő streamek teszik teljessé. A virtuális labdarúgás, azaz a FIFA szintén fogadható élőben is, ahogy a szimulátor típusú játékok közül a kosárlabda és a jégkorong is.
Az e-sport szegmens évről évre növekszik Magyarországon, 2020-ban 540 ezer főre nőtt az e-sport közösség bázisa. Jelenleg a felnőtt lakosság 61%-a, összesen mintegy 3,8 millió fő játszik videojátékokat Magyarországon és 2020-ra 540 ezer főre nőtt azon játékosok száma, akik e-sport játékokkal játszanak, maguk is versenyzők, vagy részt vettek már offline e-sport rendezvényen Magyarországon. [Forrás: eNET, Esport1, Esportmilla e-sport kutatás 2020. június.]
A Szerencsejáték Zrt. az e-sport fogadás bevezetése során kiemelt figyelmet fordít a felelős játékszervezési szempontok érvényesítésére.
Forrás: szerencsejatek.hu