A klub pénzügyi jelentése szerint megérte házon belülre vinni a közvetítési jogokat és saját fizetős televíziós csatornát indítani.
A Benfica TV 28,1 millió euró bruttó árbevételt hozott, amelyből 14,2 millió euró profit származott a június 30-án véget ért pénzügyi év alatt. A tévécsatorna sikere is hozzájárult, hogy a portugál klub első alkalommal lépje át a 100 millió eurós határt a konszolidált jövedelmet tekintve, és 105 millió eurón zárjon.
A Benfica a 2012-13-as szezon végén változtatta meg a műsorszórási stratégiáját. Hiába kínált az Olivedesportos ügynökség évi 24 millió dollárt hét évre, a lejáró szerződésüket nem hosszabbították meg. Helyette inkább házon belülre vitték a közvetítési jogokat és saját fizetős televíziós csatornát indítottak. A 9,99 eurós havi díjért kínált Benfica TV egy év után több, mint 300 ezer előfizetővel büszkélkedhet.
Noha sok európai topklub rendelkezik saját tévécsatornával, a Benfica TV különlegessége, hogy kizárólagossággal rendelkezik a csapat hazai meccseinek közvetítésére. A szurkolók tehát csak itt nézhetik élő egyenesben a kedvenceket, míg például a Premier League klubok saját adói csak késleltetve adják le a mérkőzéseket. A Benfica azért tudta ezt a kiváltságos helyzetet elérni, mert Portugáliában az egyesületek egyénileg tehetik pénzzé a közvetítési jogaikat, szemben Angliával, ahol az egész bajnokság csomagban kerül értékesítésre.
A Benfica TV 2008-ban indult ingyenes formában és a már említett stratégiai váltással, 2013-ban alakult prémium szolgáltatássá. Időközben megkezdte működését a klub második csatornája is. A képernyőn helyet kapnak az utánpótlás és női labdarúgó csapatok, valamint a klub kézilabda, kosárlabda, röplabda, futsal és görhoki szakosztályai is. Továbbá a műsorszolgáltató az angol Premier League, a brazil Campeonato, a görög Super League és az amerikai Major League Soccer [MLS] közvetítési jogaival is rendelkezik.
Forrás: slbenfica.pt, soccerex.com