A német Bundesligában szereplő Bayer 04 Leverkusen vezetői egyelőre nem találtak mezszponzort, így a szezon első két meccsén egy jótékonysági intézménynek biztosítanak felületet a csapat trikóján. Még a top európai bajnokságokban szereplő klubokkal is előfordul, hogy hosszabb-rövidebb időre mezszponzor nélkül maradnak. Ilyen esetben addig sem szokták üresen hagyni az értékes reklámfelületet, amíg új szponzort találnak, hanem vagy megpróbálják meccsről-meccsre eladni a logó helyét, vagy jótékony célokra ajánlják fel. Ez utóbbi mellett döntött a Bayer Leverkusen is.
A Bundesligában szereplő együttes mezszponzora, a SunPower az előző idény végén mondta fel – idő előtt – a szerződését. A napelemeket és napenergia rendszereket gyártó amerikai cég az adó és gazdasági környezetben bekövetkezett változásokra hivatkozott, amikor nem kívánta kitölteni a 2011 nyarán kötött három éves megállapodás időtartamát. A leverkuseniek több potenciális mezszponzorral is tárgyalásban állnak, de amíg nem jön létre az üzlet, jótékony célokra ajánlották fel a felületet. A választás a German Bone Marrow Donor Database [DKMS – szabad fordításban a Német Csontvelő Donor Adatbázis] nevű szervezetre esett. A partnerség keretében őssejt donorokat keresnek leukémiában és más, vérképzéshez kapcsolódó betegségben szenvedők számára. Nem véletlen, hogy a Leverkusen választása egy egészségügyi kampányra esett, hiszen főszponzoruk a Bayer AG a világ egyik vezető gyógyszeripari vállalata.
Az együttműködés két mérkőzésre szól, ebből egy, a nyitóforduló, a múlt hétvégén lement. A mezszponzoráció mellett a DKMS szerepel a csapat stadionjának reklámtábláin, valamint megjelenik a Bayer 04 honlapján, közösségi média platformjain és meccskiadványaiban is.
Forrás: bayer04.de