Az NFL évek óta kiemelt figyelmet fordít a nők megszólítására. Az ide kampányuk központi eleme egy 16 oldalas melléklet a szeptemberi Marie Claire magazin amerikai kiadásában, amely a kezdődő bajnokság tudnivalói mellett az NFL nőknek szóló merchandising termékeit népszerűsíti.
Az amerikaifutballban évekkel ezelőtt felismerték, hogy a sportfogyasztók nők jelentős célcsoportot tesznek ki. Az NFL felmérései szerint a női szurkolók száma meredeken nőtt az elmúlt évtizedben. A Sports Business Daily által megkérdezett hölgyek fele válaszolta, hogy nézik a mérkőzéseket, és a Super Bowl közönségében 14 százalékról 46 százalékra emelkedett a gyengébbik nem aránya 2002-ről 2012-re.
Ahogy nőtt az NFL női rajongótábora, úgy nőtt a kifejezetten hölgyeket célzó merchandising termékek kínálata is. A női méretre lekicsinyített férfi felsőknek és a rózsaszín mezeknek az ideje már rég lejárt! A hölgyek az elegáns ruháktól kezdve a kiegészítőkig, rengeteg termék közül válogathatnak, nem csoda, hogy a liga kimutatásai szerint egyre több pénzt költenek. Az NFL szóvivője kiemelte, hogy az elmúlt 10 évben a női pólók eladása produkálta a legnagyobb növekedést, pozitív kétszámjegyű változást elérve. A gyengébbik nem képviselői nemcsak magáért a játékért szeretik a sportágat, hanem a közösségi beágyazottságát is élvezik.
A fentiek tudatában már nem is olyan meglepő, hogy az NFL egy 16 oldalas mellékletet jelentet meg a szeptemberi Marie Claire magazin amerikai kiadásában. A „The Savvy Girl’s Guide to Football” [A hozzáértő lányok futball útmutatója] az olyan témák mellett, mint „Hogyan rendezz Super Bowl partyt” vagy „Quarterback brománcok”, hat oldal reklámot is tartalmaz az NFL női merchandising termékei főszerepelésével. És hogy teljes legen a kép, a Marie Claire címlapján az NBC középiskolai amerikaifutball közvetítéseiből ismert Minka Kelly pózol, természetesen amerikaifocis védőfelszerelésben.
Az együttműködés keretében az NFL magában a Marie Claire magazinban is kap egy oldal hirdetési felületet. A mellékletből 15 ezer példányt külön azért nyomtatnak, hogy szétszórják a csapatok stadionjainak „style lounge”-aiban. További print hirdetések [pl. a Vogue-ban, a Cosmopolitanben és a Us Weekly -ben] és TV-reklámok erősítik a kampányt szeptember-október folyamán.
Forrás: adage.com