Az NFL megnyitja az első, kifejezetten az amerikai foci női szurkolóinak szóló üzletét New Orleans-ban. A szervezet korábban is kitüntetett figyelmet szentelt a hölgyeknek, de ezzel a lépéssel úttörő szerepet vállal a sportfogyasztó nők kiszolgálásában.
Az első, kizárólag nőket célzó NFL bolt egyelőre kísérleti jelleggel, augusztus 21 és szeptember 18 között várja az érdeklődőket New Orleans-ban. Az ideiglenes üzletnyitás bevett szokás az amerikai kiskereskedelemben, mert érdeklődést kelt és hosszú távú beruházás nélkül mérhető fel a kereslet. A tesztidőszak egybeesik az amerikai foci idénynyitó mérkőzésével, amikor a Super Bowl győztes New Orleans Saints csap össze a Minnesota Vikings-szel szeptember 9-én.
A helyszín kiválasztása tudatosan a shoppingoló hölgyeknek kedvez, egy művészeti galériát alakítanak át a céloknak megfelelően a város butikokkal, antik üzletekkel, éttermekkel szegélyezett utcáján, a Magazine Streeten. A kínálat figyelemre méltó, a női méretre lekicsinyített férfi felsőknek és a rózsaszín – esetleg rágógumi kék – mezeknek az ideje lejárt. A közel 60 négyzetméteres boltban farmer, fehérnemű, fürdőruha, ékszerek, manikűrkészlet, jógamatrac egyaránt megtalálható lesz.
A kísérleti időszakban csak a Saints merchandise termékei lesznek kaphatók. A New Orleans-i csapat a 2009-es szezonban a nyolcadik legnagyobb forgalmat hozó klub volt az NFL online shopjában, míg idei bajnoki címük az élre nem repítette őket. A Scarborough Sports Marketing felmérése szerint a Saints a kitűnő eladási mutatók mellett erős női bázissal rendelkezik, ezért esett rájuk a választás. Szurkolótáboruk fele a gyengébbik nem képviselője, és a helyi hölgyek 76 százaléka járt kint meccsen, nézte televízióban vagy követte figyelemmel a Szentek menetelését.
„A nőknek szóló merchandising robbanásszerű növekedést mutat. Az értékesítés 2004 óta megduplázódott, 2001 óta pedig 12-szeres együtthatóval nőtt. Hatalmas választékot kínálunk mindenféle női méretnek, formának és ízlésnek megfelelően” – nyilatkozta Tracey Bleczinski, az NFL fogyasztói termékekért és ruházatért felelős részlegének alelnöke.
A shop vásárlóinak speciális rendezvényekkel, úgynevezett in-store eseményekkel is kedveskednek a szervezők. A Saints pom-pon lányainak csapata, a Saintsations például különleges cheerleader műsorral készül.
Az NFL régóta kitüntetett figyelmet szentel a hölgyeknek, és természetesen a fenti időszakban sem hanyagolja el a többi együttes rajongóit. A szervezettel együttműködve augusztus elején a Victoria’s Secret jött ki női fehérnemű és ruha kollekcióval 13 NFL klub számára.
Forrás: nfl.com
2 hozzászólás
Pingback: NFL: a nőkért mindent! | Sportsmarketing
Pingback: NFL: a nőkért mindent! | Sportsmarketing