Múlt hétvégén bajnokot avattak a három legjelentősebb európai labdarúgó bajnokságban. A Barcelona Spanyolországban, az Inter pedig Olaszországban ünnepelhetett úgy, hogy pályára sem kellett lépnie. Elég volt a televízió előtt ülve végignézniük a riválisok botlását. Angliában a Manchester United hazai pályán vívta ki a sikert, otthon tartott egy pontot az Arsenal ellen. Hozzájuk csatlakozott a Debrecen ezen a hétvégén, diósgyőri vendégjátékukkal téve biztossá bajnoki címüket. Olyan események ezek, amelyeket minden csapat kiemelt büszkeséggel kezel, és ez megnyilvánul a hivatalos honlapokon is.
A három nagy klub honlapjára egy külön belépőoldalon keresztül vezet az út. Mindegyik fel is használta a bajnoki cím megnyerésének kommunikálására, igaz különböző mértékben. Az érdeklődő internetező így első impulzusként és hatványozottan szembesül az egyesület dicsőségével, amelyért egy egész szezonon át keményen dolgozott.
A Barcelona belépőoldalán egyértelmű felirat hirdeti, hogy ők a 2008/2009-es év bajnokai. Hangsúlyos a klub címere és jelmondata – „més que un club” [több mint egy klub] – , a kép kifejezi a csapategységet és a közös örömet, valamint nemes gesztusként kifejezik köszönetüket mindenkinek.
(Forrás: www.fcbarcelona.com/web/english)
Az Inter esetében már egy kicsit jobban kell ismerni a klubot és járatosabbnak kell lenni az olasz foci különböző szimbólumainak jelentésében, hogy értelmezni lehessen a belépőoldalt. A címer itt is hangsúlyos, ami nem véletlen, hiszen a sportklubok esetében ez olyan, mint a vállalatok logói – egyértelműen azonosít és ritkán változik.
A pici képekből álló két sorozat kifejezi a győzelmet és az örömöt. Ami pedig egyértelművé teszi, hogy bajnoki cím ünnepléséről van szó, azok a scudetto-k. Olaszországban ez a nemzeti színű, kis pajzs alakú jelvény különbözteti meg a címvédőt a többi csapattól. PR kommunikációs szerepe vitathatatlan: pozitívumot jelent a szponzorokkal és sportszergyártókkal való tárgyalás során, felhasználható a média megjelenésekben, és a szurkolók számára emlékezetessé teszi egy adott idény szerelését.
Az Inter szurkolóinak sorozatban negyedszer lesz emlékezetes az a bizonyos szerelés. Csapatuk negyedik egymást követő bajnokságát gyűjtötte be, az utolsóval a klub történetének 17-ik scudetto-ját szerezve, ami világosan kiderül a belépőoldalról is.
A Manchester United belépőoldala nemcsak a bajnoki címmel foglalkozik. Persze a legnagyobb hangsúlyt az kapja, nem lehet elmenni mellette, és megvan minden eddig említett kötelező kellék is – címer, 2008/2009 bajnokai felirat, ünneplős képek. Ők viszont nem emelték ki, hogy zsinórban harmadszor, összesen pedig 18.-ik alkalommal végeztek az élen. Fontosabbnak tartották többek között a következő idényre szóló belépőkre, a szokásos nyári ázsiai turnéra, vagy a jövő évi hospitality lehetőségekre felhívni a figyelmet.
A magyar bajnok Debrecennek nincs külön belépőoldala, rögtön a főoldalra kerülünk. Itt viszont megtalálhatók a bajnoki cím kommunikációjának szokásos elemei, sőt az oldal szembetűnőbben foglalkozik ezzel a ténnyel, mint a három nagy csapat oldalai miután túljutottunk azok belépőoldalain. A hírek többsége a bajnokavatással foglalkozik, és a tabella is egyértelműen jelzi a Debrecen elsőségét.
Természetes, hogy a Debrecen honlapja hangsúlyosabban foglalkozik a bajnoki címmel a három top csapaténál, mert nincs más kiemelkedő esemény a klub életében, amely megosztaná a figyelmet. Szerdán ugye, Barcelona – Manchester United Bajnokok Ligája döntőt rendeznek, elkészültek a következő szezon új mezgarnitúrái – külföldön sokkal nagyobb biznisz a merchandising, mint hazánkban -, már aktívak a klubok a játékospiacon, és egyszerűen gazdaságilag teljesen más kategóriába tartoznak, mint a magyar bajnok, és a nemzetközi érdeklődés is nagyságrendekkel nagyobb irántuk.