A Német Labdarúgó Szövetség [DFB] 2027-től 2034-ig szóló szerződést kötött a Nike-val, amelynek értelmében az amerikai sportszergyártó látja majd el felszereléssel az összes német nemzeti futballcsapatot.
“Már várjuk a Nike-val való együttműködést és köszönjük a belénk fektetett bizalmukat. Ez a jövőbeli partnerség lehetővé teszi, hogy a DFB a következő évtizedben is elláthassa kulcsfontosságú feladatait a németországi futball átfogó fejlesztése érdekében. De az is világos: 2026 decemberéig mindent megteszünk, hogy közös sikereket érjünk el régóta mellettünk álló partnerünkkel, a jelenlegi mezbeszállítónkkal, az adidas-szal, akiknek a német futball az elmúlt több, mint hét évtized során sokat köszönhetett” – nyilatkozta Bernd Neuendorf, a DFB elnöke.
“Az, hogy a Nike kapta a jövőbeli beszállító partneri címet, egy átlátható és megkülönböztetéstől mentes pályázat eredménye. Gazdasági szempontból messze a Nike tette a legjobb ajánlatot, és a pályázat tartalmának víziójával is meggyőzött, amely egyben egyértelmű elkötelezettséget jelent az amatőr futball népszerűsítése, valamint a németországi női labdarúgás fenntartható fejlődése mellett is. A pályázat ütemezése a tervezési és átfutási idők tekintetében a szokásosnak mondható, és minden érintett piaci szereplővel előzetesen egyeztettük” – fejtette ki Dr. Holger Blask, a DFB igazgatótanácsának elnöke.
A Handlesblatt iparági körökből származó információi szerint az adidas évente 50 millió euró körüli összeget fizet a DFB-nek, míg a Nike ajánlata kilenc számjegyű volt, tehát nagyságrendileg 100 millió euró.
“Az általa képviselt 7,3 millió emberrel a DFB egy központi társadalmi intézmény, amely azzal az egyedi jellemzővel rendelkezik, hogy anyagilag támogatja a tagjait, és nem a tagok finanszírozzák őt. Ez a megállapodás segíti a labdarúgás népszerűsítését és a klubok tagdíjainak alacsonyan tartását. Hálásak vagyunk, hogy a Nike elkötelezettségének köszönhetően újra gazdaságilag stabil jövő elé nézhetünk” – tette hozzá Stephan Grunwald, a DFB pénztárosa.
Az adidas 1954 óta öltözteti a német válogatottat (bár akkoriban még nem voltak márkajelzések a mezeken). A cégalapító Adolf Dassler a magyarokat a vb-döntőben legyőző német válogatott mérkőzés utáni csapatfotóján is szerepel. Azóta csak az 1970-es években ékesítette más gyártó logója a Die Mannschaft mezét, de az Erima is az adidas leányvállalata volt.
A háromcsíkos márka a múlt héten mutatta be az általa öltöztetett európai és dél-amerikai nemzeti válogatottak új mezeit a nyári Európa-bajnokság és Copa América előtt.
Forrás: dfb.de