A digitális lábnyom növelése
A Falco-Vulcano Energia KC Szombathely a 2023/24-es szezonra digitális célként tűzte ki, hogy a közösségi média követőinek száma mellett a videós tartalmainak nézettsége is növekedjen. Az eddigi Facebook, Instagram és TikTok bázis kiszolgálásával párhuzamosan ezúttal a YouTube került előtérbe, erre a csatornára terveznek minél több olyan tartalmat, amely elnyeri a szurkolóik tetszését.
A mennyiségi és a minőségi fejlődés egyaránt cél, az újítások főleg a YouTube-csatornán figyelhetők meg. Minden eddiginél több tartalmat töltenek fel a platformra, azzal a szándékkal, hogy a videók megragadják a nézők figyelmét. 2024-ben már két új sorozattal is jelentkezett a klub: az Access All Areas egy meccsnap kulisszái mögé kalauzol, míg a Point of View egy testkamerával felszerelt játékos szemszögéből kísér végig egy edzést. Mindkét műsor arra irányul, hogy még több színfalak mögötti információt osszon meg a szurkolókkal.
A YouTube nézettségi adatok azt támasztják alá, hogy a nézők figyelmét sikerült megragadni, az eddig közzétett négy új videó összesen 3.272 megtekintést generált [2024.02.09-i adatok]:
- Access All Areas [összesen 2.110 megtekintés]
- Ep 1: 833 megtekintés
- Ep 2: 675 megtekintés
- Ep 3: 602 megtekintés
- POV [Matt Tiby]: 1.162 megtekintés
Kontextusba helyezve ezeket a számokat: a szóban forgó 4 db videót összesen 176,2 órán keresztül nézték, amely több, mint 1 teljes hét.
Korai elfogadók
Januárban a klub YouTube-csatornáján rövid, vicces tartalmakkal elindultak a Shorts-ok is, nem is akármilyen számokkal! A Kosárlabda Bajnokok Ligája [BCL] adatai alapján januárban a sárga-fekete videókat összesen közel 100 ezerszer [99.097] játszották le, amelyről hamarosan látni fogjuk, hogy nemzetközi szinten is kiemelkedő eredmények számít.
A BCL 32 csapata közül az összes követők [Facebook + Instagram + TikTok + Twitter/X + YouTube + LinkedIn] tekintetében a szezonra vetítve a 28. helyen áll a csapat. Ennek ellenére januárban az összesített videómegtekintésben 10 helyet lépett előre és a 11. pozíciót foglalja el. Mindez platformokra lebontva a következőképpen alakul:
- Facebook: videómegtekintések vonatkozásában ugrás a 29. helyről a 10. helyre; követő szám alapján 29. hely.
- Instagram: videómegtekintések vonatkozásában előrelépés a 30. helyről a 24. helyre; követő szám alapján 30. hely
- TikTok: videómegtekintések vonatkozásában előrelépés a 11. helyről a 4. helyre; követő szám alapján 8. hely.
- YouTube: videómegtekintések vonatkozásában ugrás a 7. helyről az 1. helyre; követő szám alapján 23. hely.
A Falco tehát a 32 csapatos BL-mezőnyben a YouTube megtekintések alapján az első! A januárban elért számaik [emlékeztetőül: 99.097 megtekintés] több, mint kétszerese annak, amit az utánuk következő francia Cholet csapata fel tud mutatni [49.767].
“A szezon kezdetétől folyamatosan lépkedünk előre és 2024 első hónapja egy erős visszacsatolást jelentett, hogy jó úton járunk. Nagy lökést adott a csapatnak, hogy működik a stratégiánk. Decemberben már a 7. helyen álltunk a YouTube nézettséget tekintve, és az 5. helyen a TikTokon ugyanebben a mutatóban, ismét azzal a korlátozással, hogy az összes platformot figyelembe véve a BCL-en belül a 4. legkevesebb követővel rendelkezünk. Ez a szezon egyértelműen megmutatta nekünk, hogy a Falcónál a nyitottság, a kreativitás és a digitális trendek alapos tanulmányozása több sikert és vonzerőt jelenthet, mintha egyszerűen »csak egy nagy klub« lennénk, nagy költségvetéssel” – mondta Tóth Dávid, a csapat kommunikációs és marketing menedzsere.
Még csak plusz költségbe sem kerül
Ráadásul ez a növekedés, a YouTube-on elért BL-ugrást is beleértve, a Falco-Vulcano Energia KC Szombathely által oldalunknak adott információk szerint, 0 forint extra költséggel terhelte a kasszát. Ugyanis a Point of View videók ötlete és megvalósítása klub közösségi média tartalom gyártójának, Rosta Péternek köszönhető [aki egyébként a női olimpiai selejtezőn és a tavalyi férfi vb-selejtezőn is a FIBA felkérésére dolgozik/dolgozott], az Access All Areas projekt tagjai közül pedig ketten eddig is a klub alkalmazottai voltak, és rajtuk kívül még 3 három szakmai gyakorlatos, illetve 1 önkéntes található a csapatban. [Operatőrök: Alastair Wood – külföldi szakmai gyakorlatos, Maczkó Márk – önkéntes, Rosta Péter – a klub közösségi média tartalom gyártója, Tóth Dávid – a csapat kommunikációs és marketing menedzsere. Vágók: Pálla Zsombor és Gaál Áron – mindketten szakmai gyakorlatosok, az ELTE PPK szombathelyi Sporttudományi Intézetének hallgatói].
A YouTube Shorts videók térnyerése a tartalom disztribúció gyakorlati megvalósítása. A Shorts és a TikTok hasonló formátum, tehát tartalom szempontjából gyakorlatilag ugyanazokat a videókat szereti az algoritmus, viszont más-más korosztály van jelen a két platformon. A TikTok videókat minimális szerkesztéssel, könnyen adaptálták a YouTube világához, így ez szintén nem terhelte extra kiadással a klub marketing költségvetését.
“Óriási köszönet mindenkinek aki segített elérni ezt a részsikert: a szurkolóinknak, akik számára a lehető legjobb tartalmat igyekszünk készíteni; a játékosainknak, akik meccsről-meccsre komoly teljesítményt tesznek le a parkettára, és még így is van energiájuk, nyitottságuk részt venni ezekben a videókban; Milosnak, a vezetőedzőnknek aki sok edzővel ellentétben mindig hajlandó időt szakítani ránk, és az Access All Areas keretében példátlan hozzáférést biztosít az időkéréseinkhez, még akkor is, amikor a játék nem a terv szerint alakul; továbbá a fent említett stábtagoknak, akik friss ötleteket, készségeket és kemény munkát hoztak ezekbe az új projektekbe. Tudjuk, hogy a jelenlegi piaci helyzetben milyen korlátaink vannak, de a mi – kicsi, de folyamatosan bővülő – csapatunk példája is jól mutatja, hogy kreatívan alkalmazkodva, és felismerve a lokális környezet adta lehetőségeket minimális, vagy éppen zéró költséggel is lehet eredményt elérni. A munka nem áll meg, hiszen fontos feladataink vannak még az év során, ugyanis célkitűzésünk a videókat megtekintőkből sárga-fekete szurkolókat és rendszeres tartalomfogyasztókat nevelni, továbbá még több önkéntesnek és a szombathelyi egyetem szakmai gyakorlatosainak teret engedni” – tette hozzá Tóth Dávid.
Forrás: Falco-Vulcano Energia KC Szombathely