Komoly átalakításon esik át a Barcelona stadionja, hivatalos nevén a Spotify Camp Nou. Ahogyan az ilyen esetekben lenni szokott, a klub igyekszik a sok nagy csatát látott helyszín történelmi darabjaiból a különböző vastagságú pénztárcával rendelkező szurkolók számára megvásárolható sportereklyéket készíteni. Ez a szokás kettős célt szolgál: egyrészt egy darab történelmet kínál a szurkolóknak, erősítve az érzelmi kötődésüket, másrészt extra bevételt jelent a klubnak.
Melyik bérletes ne szeretné emlékbe azt a széket a lelátóról, amelyet hosszú éveken, akár évtizedeken át koptatott, Kubala László, Johan Cruyff, Ronaldinho, Messi, vagy a többi sztár játékát csodálva? Jelentkezzen az a szurkoló is, aki ne tenne el szívesen egy darab kapuhálót a sok káprázatos gól iránti nosztalgiából, vagy azért, hogy legyen tárgyiasult formája is a sztoriknak, amelyeket az unokáknak fog mesélni?
Ezek talán azok az elemek, amelyeket a klubok a leggyakrabban megmentenek a bontásra, vagy átalakításra ítélt stadionokból. Az Ajax például, amikor 21 év után lecserélte az Amsterdam ArenA üléseit, egy részüket eladományozta alacsonyabb osztályú csapatok stadionjainak, a másik részükből viszont stílusos székeket készített, és felkínálta a szurkolóknak. A Manchester United ennél is kreatívabb ötlettel rukkolt elő. Partnerükkel, a Hublot svájci luxusóra márkával közösen, a King Power Red Devil elnevezésű limitált kiadású karóra harmadik szériájában az Old Trafford gyepszőnyegéből származó fűszálakat építettek a számlapon található ötperces jelekbe.
A Barcelona a stadionja átépítése kapcsán kipipálta a kötelező ajándéktárgyak és az igazi különlegességek kategóriáit egyaránt.
A Full of History. Full of Future kollekció tartalmazza a Spotify Camp Nou üléseiből készült ereklyéket, amelyek három különböző dizájnban érhetők el: van olyan, amelyiken ülni lehet, de olyan is, amelyik dísztárgyként funkcionál. Figyeltek arra is, hogy minden ülőhelyet gondosan megjelöltek a lelátók bontásakor, így a bérletesek, akiknek elővásárlási joguk van, a saját széküket vásárolhatták meg. A klub még egy külön átadó rendezvényt is szervez számukra.
A kollekció részét képezik a kapuhálók is, amelyeket rácsonként feldaraboltak és bekeretezve kínálják. A gyepszőnyeg darabjait pedig szintén három változatban, szépen bekeretezve, vagy üvegszerű, átlátszó műanyag foglalatban, illetve a Spotify Camp Nou méretarányos modelljében tehetik el emlékbe a szurkolók. Valamennyi termék eredetiségét közjegyző hitelesítette.
A legkülönlegesebb darabokat azonban azok az etikus és fenntartható módon előállított gyémántok jelentik, amelyeket a pálya talajában található szénből készítettek, miután azt felszedték a stadionban játszott utolsó, 2023. május 28-i, RCD Mallorca elleni mérkőzést követően.
A szenet a legmodernebb technológiával, megújuló energia használatával kristályosították, így fenntartható, környezetbarát gyémántdarabokat állítottak elő. Ezek önmagukban vagy férfi és női ékszerelbe foglalva kerülnek értékesítésre, és mindegyiket hitelességi tanúsítvánnyal láttak el. A 0,1 karátos ékszerek már 499 eurótól kaphatók, a legnagyobb, 1 karátos gyémántokért pedig 15 ezer eurót kell fizetni.
Mindegyik gyémánthoz kapcsolódik egy NFT is, hogy a tulajdonosváltások hitelesen nyomon követhetők legyenek a blokklánc technológia segítségével. A gyémántok, a többi termékhez hasonlóan, csak a hivatalos Barca boltokban vagy a klub webshopjában vásárolhatók meg.
Forrás: FC Barcelona