Butarque, az otthonod, jobban, mint valaha – ezzel a jelmondattal hirdette meg nyári kampányát a C.D. Leganés. Egy spanyol kiscsapatnak – a klub a LALIGA 2, vagyis a spanyol másodosztály középmezőnyéhez tartozik – a szezonbérletek és a klubtagság megújítását, illetve kiváltását ösztönző reklámhadjárata ritkán töri át a helyi határokat és kerül a nemzetközi sajtó figyelmébe. A C.D. Leganés azonban idén nyáron annyira eredeti ötlettel állt elő, hogy ez sikerült neki.
A csapatnak otthont adó Butarque stadion pályáját ugyanis virtuálisan 10 ezer egyforma méretű részre osztották és NFT formájában értékesítik a szurkolók számára. Aki a három szintű tagsági rendszer felső két kategóriájába tartozik, vásárolhat magának egy darabot, és ha az adott területen, meghatározott esemény történik, akkor különböző díjakban részesül.
Mit jelent mindez a gyakorlatban? Például, ha valaki éppen azt a pályarészt szerezte meg, ahonnan a szezon során egy hazai mérkőzésen C.D. Leganés gól születik, akkor ajándékba kap egy szezonbérletet a következő bajnokságra. Ha gólpasszt adnak arról a területről, akkor egy dedikált mez a jutalom, az első sárga lap pedig exkluzív VIP-élményt ér. Annak a darabkának a tulajdonosa, ahol a játékvezető a meccs végét jelző hármas sípszót megereszeti, 15 százalék kedvezménnyel vásárolhat a klubshopban.
“A klub mindig is innovatív és diszruptív kampányokról volt ismert. A Blue Crow Sports megjelenésével ezt szerettük volna továbbfejleszteni, ezért a labdarúgás világában soha nem látott akcióba kezdtünk. Bízunk benne, hogy a jövőben nemcsak a klubtagjaink, hanem világszerte más szurkolóink is hozzájuthatnak majd a saját C.D. Leganés NFT-jükhöz” – mondta Eduardo Cosín.
A klub alelnöke nyilatkozatában az új tulajdonosi körre utalt, az amerikai Blue Crow Sports vezetői komoly szórakoztatóipari tapasztalattal rendelkeznek. Noha az ötlet tőlük származott, a megvalósításért a klub marketingrészlegét illeti elismerés. Annak érdekében, hogy minden szurkoló megértse, a digitális pályarész ötletének és előnyeinek üzenetét könnyen érthető formában adták át, egy telkeket értékesítő ingatlanügynök széles körben ismerős nyelvezetével és képi világával.
A C.D. Leganés szurkolói körében hatalmas sikert aratott a kezdeményezés: a kampány első három órájában 3 ezer NFT talált gazdára.
Forrás: cdleganes.com